    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: koszty uzyskania przychodu raz jeszcze
    Date: Fri, 4 Apr 2003 23:03:10 +0200

    On Tue, 1 Apr 2003, Sławomir Delegacz wrote:

    >+ Użytkownik "DIDLO" <d...@g...pl> napisał [...]
    >+ > To był specjalny kredyt na samochód tj. z przeznaczeniem na samochód,
    >+ > ale wzięty na os.fiz. a nie na firmę. Więc jak?
    [...]
    >+ Witam
    >+ Czy firma jest: sp.z o.o., S.A. czy osobą fizyczną prowadzącą działalność
    >+ gospodarczą?
    >+ ustalenie tego faktu jest kluczowe w tej sprawie.
    >+ Jeśli sp.z o.o lub S.A. to tak jak twierdzi Gotfryd,

    Mam wątpliwości :] Dokładniej: odnosiłem się do DG OF (no tak,
    zapomniałem zastrzec o braku wróżki...). Przy spółce handlowej
    (jak rozumiem - jawna też "wchodzi") w takim układzie nie dość
    że nie jest to koszt, to jest to przychód po stronie spółki :]

    >+ jeśli osobą fizyczną
    >+ prowadzącą działalność gospodarczą to tak jak napisał Jacek.

    Znaczy - ja biorę "skądś" pieniądze (nieważne czy je mam, czy
    biorę kredyt - ale "na siebie" !) i mam prawo obciążyć DG
    kosztami "moich" pieniędzy ??
    IMHO nie (w myśl tego co zacytowałem). Jeśli kredyt mam ja
    "osobiście" a nie na moją DG - to nie widze powodu obciążania
    nim kosztów :(
    Tak w ogóle - wg tekstu powyżej wynikałoby że samochód
    *w chwili zakupu* był własnością osobistą podatnika (przecież
    kupił go "imię nazwisko" a nie "nazwa DG imię nazwisko" !)
    *później* wprowadzony do EŚT (choćby w ten sam dzień :)).

    Masz jakiś argument że taki kredyt "przyrośnięty" do ŚT
    wchodzi do DG razem z ŚT ? Przyznam że wyglądałoby
    rozsądnie :) ale jakoś tak... wątpię. Nie widzę przepisu
    że "przyszłe zobowiązania związane z ŚT są kosztem" :)

    No i pamietam ostrzeżenie (GP ?) że może wystąpić komplikacja
    w związku z przekazaniem samochodu kupionego "indywidualnie
    na kredyt" na którym jest zastaw bankowy...

    Podwyższyłeś mi entropię przepisologiczną :]

    >+ Pozdrawiam

    pzdr ! - Gotfryd