  • Data: 2002-12-06 16:26:40
    Temat: Re: korekta do korekty
    Od: walfal <w...@x...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 06-12-2002 13:54, Użytkownik Kaizen napisał:
    > Pięknego dnia Fri, 06 Dec 2002 13:11:26 +0100, walfal
    > <w...@x...wp.pl> zakodował:

    > To już jest problem techniczny i IMO korekty powinny iść "w łańcuszku"
    > i każda powinna zawierać stan przed korektą, różnicę, i po korekcie
    > (nawet dla nie zmienianych pozycji). Przydatna też może być informacja
    > o kwotach na fakturze pierwotnej. Do tego numery faktury głównej i
    > wszystkich dotychczasowych korekt.

    Skoro już uzgodniliśmy, że przepisy pozwalają wyłącznie na wystawienie
    faktury korygujacej do faktury pierwotnej, to logicznym jest
    przepisywane do korekty danych z faktury pierwotnej. Co do tego, że
    faktura korygująca ma zawierać wszystkie pozycje - również te
    niezmieniane - to są dwie szkoły. Według mnie może wyszczególniać tylko
    pozycje, które podlegają korekcie.
    > Twoja metoda ma podstawową wadę - nie wiesz, że były jeszcze jakieś
    > korekty i gdy chcesz sprawdzić historię transakcji, musisz mieć
    > wszystkie korekty, żeby je pododawać i poodejmować i sprawdzić, czy
    > kwoty się zgadzają. Przy 2 korektach może nie jest to problem,
    Żeby coś naprawdę sprawdzić to i tak musisz mieć wszystkie dokumenty.
    Przy obu rozwiazaniach.
    Nie znam programu magazynowego, który wypisywałby na fakturze
    korygującej numery poprzednich korekt(jeżeli były) i dodatkowo dane z nich.
    Samo wystawienie kolejnej korekty jest zabiegiem koplikującym życie
    i z jego konsekwencjami należy się pogodzić. Występowanie większej
    ilości takich wypadków uznałbym za nieprzygotowanie do prowadzenia
    działalności.
    > przypadku np. leasingu gdzie zdaża się że przez kilka lat co miesiąc
    > jest wystawiana korekta to już spory problem (przy leasingu finansowym
    > denominowanym w walucie co miesiąc jest wystawiana zazwyczaj korekta
    > na różnice kursowe do danej raty).
    Jedna co miesiąc i więcej być nie może korygowania korekt.Chyba zły
    przykład.
    Pozdrawiam. WitoldG.