  • Data: 2002-12-06 23:22:48
    Temat: Re: korekta do korekty
    Od: Kaizen <x...@c...sz> szukaj wiadomości tego autora

    Pięknego dnia Fri, 06 Dec 2002 17:26:40 +0100, walfal
    <w...@x...wp.pl> zakodował:

    >Skoro już uzgodniliśmy, że przepisy pozwalają wyłącznie na wystawienie
    >faktury korygujacej do faktury pierwotnej,

    Sorki, tego nigdzie nie napisałem. Możesz podać ten przepis? Bo ja
    takiego nie znam. A jak na korekcie napiszę różnicę netto -100, vat
    -20 to mam korygować fakturę główną?? Przecież to korekta jest błędna.

    > to logicznym jest
    >przepisywane do korekty danych z faktury pierwotnej.

    I wtedy wychodzą Ci paradoksy typu Było 10 WInno być 6 różnica -2 (bo
    była inna korekta zmniejszająca o 2).

    > Co do tego, że
    >faktura korygująca ma zawierać wszystkie pozycje - również te
    >niezmieniane - to są dwie szkoły. Według mnie może wyszczególniać tylko
    >pozycje, które podlegają korekcie.

    Można. Przepisy podają tylko minimalne wymagania. Jednak chodzi mi o
    wygodę ksiegowości oraz o jasność i przejżystość sytuacji.

    >Żeby coś naprawdę sprawdzić to i tak musisz mieć wszystkie dokumenty.
    >Przy obu rozwiazaniach.

    Tylko, że przy mojej metodzie zawsze wiesz, jak którejś korekty
    brakuje i brak takowej nie wpływa na Twoją wiedzę o stanie końcowym
    (chyba, że brakuje ostatniej korekty).

    >Nie znam programu magazynowego, który wypisywałby na fakturze
    >korygującej numery poprzednich korekt(jeżeli były) i dodatkowo dane z nich.

    A to już banał i kwestia wydruku - ja znam tylko jeden program, który
    nie pamięta "ciągu" korekt (cieniutko zlokalizowany system francuski).

    >Samo wystawienie kolejnej korekty jest zabiegiem koplikującym życie
    >i z jego konsekwencjami należy się pogodzić. Występowanie większej
    >ilości takich wypadków uznałbym za nieprzygotowanie do prowadzenia
    >działalności.

    Przypomnę przykład leasingu - robią to firmy przygotowane nieźle do
    prowadzenia działalności i przy leasingu finansowym denominowanym w
    walucie obcej co miesiąć, najczęściej przez 3 lata wystawiają korekty
    (czyli do jednej głównej 36 korekt). Wielu innym firmom też się zdaża
    (np. standardowa procedura, że coś ginie w transporcie - różnica na
    braki + korekta na obniżkę ceny za przedterminową płatność).

    >Jedna co miesiąc i więcej być nie może korygowania korekt.Chyba zły
    >przykład.

    Dlaczego nie może? A jak ktoś się na tej korekcie pomyli i napisze, że
    22% ze 100 to 10? Nie może skorygować?

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775