  • Data: 2003-10-22 19:35:04
    Temat: Re: koniec roku a składane deklaracje i formularze
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 22 Oct 2003, plusz wrote:

    >+ Użytkownik "cef" <c...@i...pl> napisał w wiadomości
    >+ news:bn5o41$adn$1@atlantis.news.tpi.pl...
    >+
    >+ > Jeszcze musisz uwzględnić remanent.
    >+
    >+ a co to takiego ?

    Yrm....
    A co masz wpisane na pierwszej pozycji KPiR ?
    Zakładając że umiesz aktów prawnych szukać (a potrzebne
    ci leżą na stronie ministerstwa finansów: www.mofnet.gov.pl,
    zaś kompletne - na isip.sejm.gov.pl) - to czy czytałeś
    rozp. ds. prowadzenia KPiR ?
    Przeczytaj obowiązkowo.
    Do rozliczenia podatków potrzebujesz remanantu *początkowego*
    i *końcowego*.

    >+ firma zajmuje się usługami
    >+ co mam "remanentować" i komu taki remanent złożyć

    Sobie. W 2 egzemplarzach.

    >+ (no i gdzie to uwzględnić) ?

    Jeden egzemplarz w tegorocznej KPiR, drugi w przyszłorocznej ;)
    (nie, nie do końca żartuję :))

    >+ > Wpisuje się. Stratę można potem odliczyć w kolejnych latach.
    >+
    >+ jak odliczyć tą stratę ? w pierwszym miesiącu kolejnego
    >+ roku wpisać ją do KPiR ??

    Czy ty kiedyś przeczytałeś sobie sekcję z odliczeniami
    na PIT-5 ? Polecam :)

    A tak *w ogóle*, to najwyraźniej jesteś na etapie żeby:
    - wziąć komplet "papierów" do teczki
    - zaopatrzyć się w środki płatnicze NBP
    - udać się do doradzcy.

    FYI: zastosowałem sobie taki patent j.w. na początku i od
    czasu do czasu stosuję (choć raczej już tylko z pytaniami
    szczegółowymi, a nie "kompletem").
    I wiesz jakie pytanie padło pierwsze ?
    ....a gdzie Pan ma wpisany remanent POCZĄTKOWY....

    [...]
    >+ > Nie ma to jak "siła spokoju". :-)
    >+ > Nie niepokoi Cię fakt, że Twoje rozliczenia
    >+ > z US mogą roić się od większych błędów
    >+ > niż te, o których się dowiedzieliśmy :-))
    >+
    >+ ależ jakich błędów ?:)

    Och, nieporozumień ;)

    >+ przecież po to 2 miesiące wcześniej pytam jak to zrobić,
    >+ aby nie popełnić błędów
    >+
    >+ > Co wezmą?

    Słusznie. Ale pytasz o rzeczy które WIESZ lub PODEJRZEWASZ
    że mogą ci "pójść nie tak".
    A ty myślisz że grupowicze wpadną na to co tam jeszcze
    w papierach namieszałeś ? ;)

    >+ czy będę płatnikiem VAT w kolejnym roku

    Hm... powinniśmy zagonić cię do czytania z kolei ustawy
    o VAT i rozporządzenia o fakturach: czytałeś już ? ;)

    >+ oraz czy deklaracje składam co miesiąc czy co trzy

    j.w. Zależy od ciebie co zadeklarujesz !
    Uważaj na to co wybierzesz, bo czasem wybrać łatwo a wycofać
    się trudniej :]
    BTW: wiesz co znaczy "MP" w napisie "VAT-MP" ?

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)