  • Data: 2003-10-23 06:24:29
    Temat: Re: koniec roku a składane deklaracje i formularze
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości
    news:Pine.WNT.4.58.0310222124200.-305229@k6-2.portez
    jan.zabrze.pl...

    > A tak *w ogóle*, to najwyraźniej jesteś na etapie żeby:
    > - wziąć komplet "papierów" do teczki
    > - zaopatrzyć się w środki płatnicze NBP
    > - udać się do doradzcy.

    problem w tym, że rozpoczynałem książkę właśnie z biurem księgowym ....
    i byłem pewny, że wszystko jest poprawnie

    > BTW: wiesz co znaczy "MP" w napisie "VAT-MP" ?

    nie wiedziałam, bo biuro księgowe nic o tym nie wspomniało
    ale już sprawdziłem
    "...Od 1 października 2002 r. faktury wystawiane przez małych podatników,
    którzy wybrali kasową metodę rozliczania VAT, muszą zawierać oznaczenie
    "Faktura VAT- -MP". Oznaczenie to jest o tyle istotne, iż ustawodawca
    przewidział szczególny termin na odliczanie VAT z owych faktur..."

    a MP to Mały Podatnik

    po sprawdzeniu wynika, że mnie to nie dotyczy - nie wybrałem tej metody (bo
    raczej wszyscy płacą mi terminowo), nie zgłaszałem o wyborze tej metody do
    US
    chociaż szkoda, że od księgowej o takim sposobie rozliczania się nie
    dowiedziałem

    BTW. remanent początkowy już mam wykonany i wpisany do KPiR :)

    --
    pozdrawiam
    plusz