  • Data: 2011-04-07 08:47:42
    Temat: Re: kasa fiskalna - potrzebna?
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 07-04-2011 10:03, Maciej Ślużyński pisze:
    > Jest firma, która przyjmuje wpłaty za towar wyłącznie na rachunek bankowy.
    >
    > Każda wpłata udokumentowana jest fakturą, choć jeśli kupujący nie poda
    > numeru NIP, to na fakturze go nie ma.
    >
    > Czy ta firma ma obowiązek załączania (zwłaszcza do faktur bez NIP-u)
    > paragonu z kasy fiskalnej?

    Jak masz obowiazek ewidencjonowania przy pomocy kasy, to tak (dot.
    sprzedazy na rzecz os. fiz. nieprowadzocych DG; czy podali nip czy nie
    nie ma znaczenia).
    Jak nie, to trudno by bylo paragon zalaczyc.

    > Gdzieś słyszałem, że firma, która całość wpłat przyjmuje na rachunek
    > bankowy, może skorzystać ze zwolnienia z obowiązku posiadania kasy
    > fiskalnej, ale nie mogę znaleźć stosownego (wiarygodnego) źródła tej
    > informacji.

    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,32,32,1376,4
    6144,20110101,czynnosci-zwolnione-z-obowiazku-ewiden
    cjonowania.html

    zapewne pozycja 36.
    Przy czym : sprzedaz wysylkowa i wylaczone sa towary z paragrafu 4
    rozporzadzenia.

    --
    Adam