    From: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: kasa fiskalna - czy zgłaszać?
    Date: Thu, 23 Sep 2004 15:00:59 +0200

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > [...Boguslaw...]
    > ^^^^^^^
    > [...]
    >
    > Boguś, zlituj się... Par. 20.2 rozporządzenia:
    > +++++
    > § 20. 1. Podatnicy, którzy ewidencjonujš obrót przy
    > zastosowaniu kas rejestrujšcych, [...]
    > 2. Podatnicy, o których mowa w ust. 1, mogš dokonywać zapisów
    > w księdze na koniec każdego miesišca, w terminie okreœlonym
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Alez Godfrydzie...
    niezafiskalizowana kasa niejest "kasa rejestrujaca" w rozumieniu wstawy..

    chodzi o to jaka jest dodatkowa praca... DODATKOWA... czyli orownujemy
    warianty.

    A - "niemanie kasy"
    B - " manie kasy" ktora niejest "rejestrujaca"

    > w § 30 ust. 1, na podstawie danych wynikajšcych z miesięcznych
    > zestawień raportów dobowych.
    > -----
    >
    > Nie trzeba DZIENNIE siedzieć nad ewidencją... nawet jeśli
    > to jest "chwila" i jeden wpis :) [...]

    "nie dotyczy"....

    > Załącznikiem to może sobie być.
    > Ale musisz *wpisać* i to *codziennie* :(

    Ale niemam :kasy rejestrujacej" niemusze robic co pol roku przegladu, jak
    nie wydrukuje na koniec miesiaca raportu to NIC sie nei stanie, nie musze
    rolek
    przez 5 lat przechowywac...., jak mi sie zatnie, tomoge nadal sprzedawac....

    Przypomne - rozmawiamy o podatniku ktory NIE MA obowiazku
    "rejestrowania obrotu za pomoca..."

    I pytanie bylo, czy moze sobie korzystac z maszynki ktora MOZE byc
    "kasa rejestrujaca" ale tylko dlatego niejest, ze niejest "zafiskalizowana".

    Wg mnie moze i nawet widze w tym jakies potencjalne korzysci..

    Kazdy klient moze dostac "paragon" (oczywiscie niefiskalny)
    lecz z godzina zakupu,

    jesli jest VAT - manem ma mozliwosc okreslenia podatku naleznego,
    bez "proporcji", moze latwiej skontrolowac "pracownikow"
    a nawet i siebie...latwiej wyliczy..

    Mozna latwiej sprawdzic co sie sprzedaje ..
    mozna sie nauczyc i potrenowac obsluge kasy ....

    Boguslaw