    From: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: jest pit a nie ma umowy/rachunku
    Date: Thu, 23 Jun 2011 11:25:29 +0200

    W dniu 2011-06-23 10:04, news pisze:

    > czyli co jest podstawą rozliczenia z USem, umowa, rachunek, czy pit od
    > pracodawcy/zleceniodawcy?

    Umowa może być w formie ustnej.
    Rachunek wystawia _zleceniobiorca_.

    > przecież oba źródła mogą się się róznić, jak dostanę mniejszy pit to
    > potem US się czepnie że to ja oszukuję bo ukrywam dochody, w odwrotną
    > stronę podobnie.

    Za prawdziwość wpisanych danych do pit11 odpowiada wystawiający pita.
    Zobacz sobie, że na dole przy podpisach w pit11 jest na to regułka z
    ustawy.

    Najczęściej zleceniodawca nawet jak nie ma umowy, to ma dowody na
    wypłatę pieniędzy np. przelew, KW. On to musi sobie na jakiejś
    podstawie w koszty wrzucić.

    > no oczywiście żebym ukrywał, na przykład pracując gdzieś na umowę o
    > pracę musiał bym zapłącić ponad 50% przychodu ZUSy i USy, a tak wpisał
    > bym sobie te 100% przychodu w jakąś umowę zlecenie, czy o dzieło czy
    > coś jeszcze innego i miałbym jakieś 80-90% legalnego dochodu w
    > kieszeni, albo bym okradał staruszki i płacił od tego 10-20% podatku
    > (od fikcyjnego działa bez rachunków)

    Jak do swojego pit 36/37 wpiszesz dochód na który us nie ma pit11 to
    mysle ze będziesz wzywany do us celem wyjaśnienia skąd to wpisałeś.
    Jakbyś wpisał do innych źródeł to chyba us nie czepiał by się aż tak.

    To że wpisaleś sobie dochód nieudokumentowany do pita rocznego -
    jestes ok względem US -> mozesz sobie kupić samochód i wg. US będziesz
    miał pieniądze na to.

    To ze nie wykazujesz tego do ZUS (w przypadku gdy powinieneś) - to już
    kłopot ZUS. Łamiesz ustawę o ubezpieczeniach społecznych. (albo raczej
    zleceniodawca)

    To ze to jest dochód z nielegalnego źródła (np. za handel narkotykami)
    to już kłopot policji i prokuratora. Łamiesz prawo, ale nie łamiesz
    ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

    Dochód wpisany w pit 36/37 z innych źródeł może być legalny -np.
    uzyskany za granicą.

    Pamiętaj, że Al Capone zamknęli za podatki a nie działalność przestępczą.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --