    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: jak zatrudnić księgową?
    Date: Wed, 16 Feb 2005 22:49:18 +0100

    joryk napisał(a):

    > Myślałem o umowie o dzieło. Dostarczamy księgowej rachunki (20-30 sztuk
    > rocznie + przelewy i KP, KW). Księgowa prowadzi ksiegę i na koniec roku robi
    > bilans. Żadne zeznania nie są w ciągu roku wypełniane. Potem wystawia
    > rachunek i płacimy ...ale co z ZUSem - zadeklarować tylko w miesiącu
    > opłacenia rachunku? Tak jak umowę zlecenia?
    > Księgowa juz jest od paru dni. Po szkole ale bez licencji.

    Nie można zlecic prowadzenia ksiąg w ramach umowy o dzieło. Tzn. można
    udawac bo tak jest korzystniej, nie ma zusu, ale to i tak jest umowa
    zlecenie.

    Osoba bez licencji nie może prowadzic ksiąg inaczej niż na umowę o
    pracę. Wszelkie inne formy prawne zastrzeżone są dla osób z uprawnieniami.
    To czy będą czy nie składane jakies deklaracji nie ma żadnego znaczenia.

    Czy wynagrodzenie jest dośc wysokie żeby owa osoba mogła sobie odłożyć
    na grzywne za wykonywanie zawodu bez uprawnień?
    Kara to 50tys zł.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl