eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkijak się rozliczyć z US › Re: jak się rozliczyć z US
  • Data: 2014-04-07 23:22:07
    Temat: Re: jak się rozliczyć z US
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Mon, 7 Apr 2014, podatnik wrote:

    > Hello Gotfryd Smolik news:
    >>> Żadnych rachunków nie wystawiałem, skoro nie było żadnej
    >>> umowy to niby z jakiej paki miał bym wystawiać rachunki?
    >>
    >> Z takiej paki, że chciałeś pieniędzy.
    >> Za wyświadczoną usługę.
    >> Ty komuś robisz (cokolwiek), on w zamian płaci - to jest umowa.
    >> W szczególności jak zdarzyło się więcej niż raz (dla ustalenia
    >> uwagi, jakby to było "prowadzenie cudzej sprawy bez zlecenia",
    >> dla podatku wyszło by tak samo, niemniej *ponowne* takie zdarzenie
    >> dowodzi, że strony się na przyjęte rozwiązanie zgadzają).
    >> I wcale nie musi być na piśmie.
    >
    > Pieniądze dostałem za wykonaną pracę a nie za usługę, ja żadnej usługi nie
    > świadczyłem, tylko wykonywałem pracę, gdyby była usługa to musiał by być
    > rachunek i umowa na tą usługę.

    Wedle Twojej logiki, jeśli wykonywałeś pracę, to masz umowę o pracę.
    Przecież pracodawca miał obowiązek Ci ją dać, więc wziąłęś :>
    Proste jak drut kolczasty - status tego co robiłeś jest sporny,
    co uważa druga strona można się dowiedzieć ewentualnie jak zostanie
    przymuszona do przedłożenia swojego p. widzenia w sądzie.

    To wygląda inaczej niż przedstawiasz: jak to mawiają, "to wolny
    kraj", więc możesz uważać jak chcesz, ale z kolei skarbówka będzie
    uważała, że to Ty masz udowodnić, dlaczego tak uważasz.
    Co gorsza, za nią będą stały ustawy uchwalone przez Sejm.

    Druga strona medalu jest taka: zakładając, że to była umowa
    o pracę, koszty i odliczenia mogą zostać rozliczone wg ustawy,
    mało jest takich czysto ryczałtowych (jak zwolnienie, powszechnie
    i nieściśle nazywane "kwotą wolną"), na wiele potrzebny jest
    "papier".
    Z braku "papieru" można posłużyć się tylko znanymi wartościami:
    dajmy na to, ile dostałeś do ręki wiesz, ale *czy* i ile
    domniemany pracodawca odprowadził do ZUS ani nie wiesz, ani
    nie masz udokumentowane.
    A to z dokumentu mógłbyś odliczyć kwotę tego wydatku (potrącenia
    z Twojego wynagrodzenia).

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1