eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkijak rozliczac vat od czesci , oleju silnikowego dla auta nie wprowadzonego › Re: jak rozliczac vat od czesci , oleju silnikowego dla auta nie wprowadzonego
  • Data: 2006-07-24 06:33:09
    Temat: Re: jak rozliczac vat od czesci , oleju silnikowego dla auta nie wprowadzonego
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 23 Jul 2006, gonia wrote:

    > tak bylo za rządów poprzedniej ustawy
    > teraz jak na mój gust się zmieniło

    Powiem tak: za poprzedniej ustawy jasność była.

    > 2) towarów i usług, jeżeli wydatki na ich nabycie nie mogłyby być zaliczone
    > do kosztów uzyskania przychodów w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym,
    [...]
    > a wcześniej to było jakoś, że nie stosuje się, o ile jest to związane z
    > przekroczeniem limitu

    Wcześniej było że "nie mogą być kosztem" czy jakoś tak ;) - nie było
    odniesienia do limitu ani innych przepisów szczegółowych; ale skoro
    wydatki na samochód MOGŁY być kosztem, tylko są limitowane, to zakaz
    odliczania VAT nie działał.

    > ale może i się mylę

    Jak dla mnie z cytatu jednoznacznie nie wynika - bo przecież "mogłyby
    być zaliczone w koszty", tylko fakt że limit napotkano przeszkadza :[

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)