eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkijak rozliczac vat od czesci , oleju silnikowego dla auta nie wprowadzonego › Re: jak rozliczac vat od czesci , oleju silnikowego dla auta nie wprowadzonego
  • Data: 2006-07-24 19:04:59
    Temat: Re: jak rozliczac vat od czesci , oleju silnikowego dla auta nie wprowadzonego
    Od: gonia <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Wcześniej było że "nie mogą być kosztem" czy jakoś tak ;) - nie było
    > odniesienia do limitu

    ano właśnie było;D pokusiłam się o znalezienie

    ani innych przepisów szczegółowych; ale skoro
    > wydatki na samochód MOGŁY być kosztem, tylko są limitowane, to zakaz
    > odliczania VAT nie działał.

    tu się zgodziłam już wcześniej

    a to za starej ustawy:

    Art. 25. 1. Obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie
    stosuje się do nabywanych przez podatnika

    3) towarów i usług, jeżeli wydatki na ich nabycie nie mogą być zaliczone
    do kosztów uzyskania przychodów w rozumieniu przepisów o podatku
    dochodowym, z wyjątkiem przypadków, gdy brak możliwości zaliczenia tych
    wydatków do kosztów uzyskania przychodów pozostaje w bezpośrednim
    związku ze zwolnieniem od podatku dochodowego,

    2. Przepis ust. 1 pkt 3 nie dotyczy:

    3) części wydatków, które nie zostały zaliczone do kosztów uzyskania
    przychodów z powodu przekroczeń norm w rozumieniu przepisów o podatku
    dochodowym

    a teraz równowazny przepis brzmi:

    3. Przepis ust. 1 pkt 2 nie dotyczy:

    1) wydatków związanych z nabyciem towarów i usług, o których mowa w art.
    87 ust. 3, oraz z nabyciem gruntów i praw wieczystego użytkowania gruntów;

    2) wydatków związanych z nabyciem towarów i usług zaliczanych u
    podatnika do środków trwałych niepodlegających amortyzacji, zgodnie z
    przepisami o podatku dochodowym, jeżeli fakt ten pozostaje w ścisłym
    związku ze zwolnieniem od tego podatku;

    3) wydatków związanych z dostawą towarów oraz świadczeniem usług w
    przypadkach określonych w art. 7 ust. 2 i art. 8 ust. 2, jeżeli
    czynności te zostały opodatkowane;

    4) podatku od importu towarów oraz od wewnątrzwspólnotowego nabycia
    towarów stanowiących wkłady niepieniężne (aporty) do spółek handlowych;

    5) wydatków na nabycie towarów celem oddania ich w odpłatne używanie na
    podstawie umów leasingu, jeżeli zgodnie z przepisami o podatku
    dochodowym odpisów amortyzacyjnych dokonuje korzystający;

    6) nabycia towarów przez komisanta na rzecz komitenta w wykonaniu umowy
    komisu;

    7) nabycia towarów przez komisanta od komitenta w ramach umowy komisu;

    8) podatku od wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów w przypadku, o
    którym mowa w art. 11.

    > Jak dla mnie z cytatu jednoznacznie nie wynika - bo przecież "mogłyby
    > być zaliczone w koszty", tylko fakt że limit napotkano przeszkadza :[

    no właśnie jak dla mnie brak tego kawałka z poprzedniej ustawy pozwala
    jednoznacznie stwierdzić, że skoro nie jest kosztem to nie odlicza sie VATu

    zresztą znalazłam kilka interpretacji US, które tak to też interpretują