eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkijak rozliczac vat od czesci , oleju silnikowego dla auta nie wprowadzonego › Re: jak rozliczac vat od czesci , oleju silnikowego dla auta nie wprowadzonego
  • Data: 2006-07-24 22:03:48
    Temat: Re: jak rozliczac vat od czesci , oleju silnikowego dla auta nie wprowadzonego
    Od: gonia <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Docent napisał:

> [...]
    > a) podatek naliczony:
    > - jeżeli podatnik zwolniony jest od podatku od towarów i usług
    > lub nabył towary i usługi w celu wytworzenia albo odprzedaży towarów lub
    > świadczenia usług zwolnionych od podatku od towarów i usług,
    > - w tej części, w której zgodnie z przepisami o podatku od
    > towarów i usług podatnikowi nie przysługuje obniżenie kwoty lub zwrot
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > różnicy podatku od towarów i usług - jeżeli naliczony podatek od towarów i
    > usług nie powiększa wartości środka trwałego lub wartości niematerialnej i

    oczywiście, czyzbym gdzieś kwestionowała owo?

> [...]
    > 1 pkt. 43 lit a) u.p.d.o.f., czy art. 16 ust. 1 pkt. 46 lit. a) u.p.d.o.p,
    > które pozwalają do kosztów uzyskania przychodu zaliczyć cały VAT
    > niepodlegający odliczeniu. Z tego drugiego poglądu wynika, że VAT naliczony
    > jest kosztem niezależnie od tego, czy zakup benzyny mieści się w wyliczonym
    > z ewidencji przebiegu pojazdu limicie czy też nie. Zgodnie z tym przy
    > wyliczaniu kilometrówki zawsze należy brać pod uwagę kwoty netto wynikające
    > z faktur, natomiast VAT niepodlegający odliczeniu można ujmować w kosztach

    no tu należałoby podyskutować, szczególnie w związku z tym dwojakim
    ujęciem. Moim zdaniem, na chwile obecną, częśc tego VAT-u nie będzie
    kosztem up, ale..........stanowczo późno, więc mogę iść na skróty;>

    chociaż nie, VAT będzie zawsze kosztem
    przyznaję rację - oczywiście jak mowa o limitach, gdzieś mi świtają
    jakieś wyroki, które mnie dawno temu przekonały