  • Data: 2013-04-22 12:56:41
    Temat: Re: jak opodatkowac takie zasiedzenie?
    Od: a...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    Tu tez dodam pare odp.

    > Podatku od zasiedzenia nie muszą płacić zmarli rodzice, ani
    > spadkobiercy.
    > Podatku od spadku też nikt nie musi płacić bo zobowiązanie
    > podatkowe przedawniło się - liczy się 5 lat od końca roku w
    > którym wydano postanowienie o nabyciu spadku (w tym przypadku
    > 1998+5, 2007+5).

    Juz pisalem koledze wyzej, wg US - nieoficjalnie, luzna rozmowa przez tel. raz
    naczelnik, raz zastepca,
    pierwsza polowa 1998+5 wlasnie sie nie przedawnia - "chce sie pani ze mna klocic". No
    wlasnie ze chyba chce....
    Jesli oni to licza calymi latami to przy ogloszeniu zasiedzenia na rok jeszcze 12,
    "druga'' polowa sie chyba nie przedawni. Bez znaczenia bo nowe ustawy....

    > Ja bym najpierw ujawnił udziały wszystkich spadkobierców w
    > księdze wieczystej (na podstawie postanowienia o zasiedzeniu oraz
    > obydwu postanowień o nabyciu spadku).
    > Następnie do swojego urzędu skarbowego niech zawnioskuje każdy ze
    > spadkobierców o wydanie dwóch zaświadczeń (po każdym z rodziców
    > oddzielnie) celem przedłożenia w Kancelarii Notarialnej
    > - że podatek od spadku po zmarłym (danym rodzicu) w skład którego
    > zgłoszono udziały w nieruchomości objętej księga wieczystą nr
    > CCC1/24524534/2 nie należy się (z powodu przedawnienia
    > zobowiązania - w domyśle).

    Spadkobierca jedna osoba - bedzie latwiej. Po akcji w KN USkarbowego zawiadamiac o
    czymkolwiek nie trzeba by wiecej? KN ma obowiazek wysylac takie zawiadomienia sama z
    siebie? OIDP to tak...
    Ta droga jest do rozwazenia...
    A moze zebrac wszyskie papiery w kupe i wystapic do US o wiazace orzeczenie w
    sprawie? I potem dopiero na podstawie tego orzeczenia sie brandzlowac dalej?
    Istnieje wogole taka procedura?
    thx