  • Data: 2003-11-13 21:05:51
    Temat: Re: jak ksiegowac gdy nie wystawiam faktury ?
    Od: "Lukasz Goralczyk" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "DEG" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:bp03if$301$1@zeus.polsl.gliwice.pl...
    > Jak w temacie.
    > Mam mala siec internetowa i pieniadze wplywaja mi na konto. Ludzie nie
    chca
    > faktury. Pytanie jak to nalezy zaksiegowac, zeby w razie czego nikt sie
    nie
    > przyczepil. Czy jako przychod nieewidencjonowany ?? Ja nie mam pojecia.
    Hmmm, pewnie masz podpisane umowy... Jezeli nie to mozna w kieszen:-)
    Jezeli tak, to nie mam 100% pewnosci wiec nie odpowiadam.

    > Drugie pytanie: Jesli kupuje urzadzenia sieciowe, ktore wykorzystuje przy
    > budowie sieci to po prostu wrzucam to w koszty ? czy musze to jakos
    > ewidencjonowac ? np. ewidencja wyposazenia ? (sa to kwoty rzedu 100-300
    > PLN). Takiej drobnicy mam np. w sumie na 1500 PLN. CZy tylko faktura jako
    > koszt i po sprawie ?

    Polecam lekture ustawy o podatku dochodowym osob fizycznych i google na
    historie grupy... Wydatki do 3.5000,00 pln to mozna w koszt jednorazowo,
    ewidencja wyposazenia bodajze od 1.500,00 pln. Poza tym zawsze pomocna
    bedzie kwalifikacja wydatku w oparniu o ustawe o rachunkowosci i moze jednak
    od czasu do czasu zaprzyjazniony/a ksiegowy/a?:-)

    > Jestem platnikiem VAT.
    >
    > pozdrawiam
    > DEG

    Pozdrawiam