  • Data: 2003-12-17 10:23:56
    Temat: Re: gdzie zarejestrować DG ?
    Od: Bronek Kozicki <b...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 17 Dec 2003 09:55:02 +0100, bosz wrote:
    > W przypadku gdy chce pan podjac dzialalnosc gospodarcza "jednoosobowa"

    dzięki za odzew. Proponuję nie "panować", na usenecie przyjęta forma
    komunikacji to "per Ty".

    > lub w formie s.s wlasciwy do zarejestrowania jest urzad miasta/gminy
    > dzie pan mieszka.

    planuję jednosobową działalność gospodarczą, jako osoba fizyczna
    (rozliczany na PIT).

    > Pit rozlicza sie w miejscu zamieszkania, VAT - tam gdzie jest
    > siedziba...

    no i tu nie całkiem rozumiem. Muszę się zameldować tu (w Wawie), gdzie
    wynajmuję mieszkanie i roliczać PITa w Wawie, czy wystarczy że bez
    zmieniania zameldowania (z miasta X) zadeklaruję że miejscem
    zamieszkania (i siedziba) jest Warszawa i rozliczać w Wawie ? Czy też
    rozliczać PIT w mieście X, gdzie jestem zameldowany ? I na koniec - czy
    powinienem powiadomość US w mieście X o założeniu DG i/lub zamiarze
    rozliczania się w Wawie (jakiś NIP-3 czy coś podobnego) ?

    B.