    From: "thomasson op pl" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: fv a nie podlega
    Date: Fri, 2 May 2003 23:04:14 +0200

    Użytkownik "BaLab" <b...@p...com> napisał w wiadomości
    news:b8uct6$esk$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "thomasson op pl" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Ovatowane są usługi, przez które rozumie się także (art.4. ustawy o VAT):
    > ----------
    > c) sprzedaż praw lub udzielanie licencji i sublicencji w rozumieniu
    > przepisów prawa własności przemysłowej,
    > (...)
    > e) udzielanie licencji lub upoważnianie do korzystania z licencji oraz
    > przeniesienie autorskiego prawa majątkowego w rozumieniu przepisów prawa
    > autorskiego - w odniesieniu do programu komputerowego,
    > ---------
> [...]
    Dzięki. Przestudiowałem rachunek "przekazanie praw autorskich do projektu
    witryny internetowej...". Jest to na pograniczu ovatowania, moim zdaniem
    jednak nie podlega, bo prawa dotyczą projektu witryny (którą de facto
    programuje się komputerowo), a nie przekazania prawa autorskiego do
    programu, o licencji nie wspominając. Nie orientuję się jeszcze w temacie
    przepisów prawa własności przemysłowej. Tutaj może czyhać niebezpieczeństwo.
    Z drugiej strony ciekawie by było gdybym ovatował, a US stwierdziłby, że nie
    podlega.

    Thomasson