  • Data: 2003-05-05 15:22:22
    Temat: Re: fv a nie podlega
    Od: "thomasson op pl" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Przestudiowałem rachunek "przekazanie praw autorskich do
    > projektu

    > Jeszcze raz powiem, że wg mnie nie. O tym, że jest to przekazanie, sam już
    > powiedziałem. Nie każde przekazenie praw wiąże się z VAT. Bardzo ważne
    jest
    > właściwe zinterpretowanie wyrażenia "program komputerowy" z ustawy. My nie
    > przekazaliśmy praw do programu komputerowego.
    >
    > Upewnię się u znajomego dobrego prawnika i odpowiem na liście, co on o tym
    > sądzi.
    >
    > Thomasson

    Oto, co usłyszałem od prawnika:

    "Projekt witryny to projekt graficzny (projekt wyglądu witryny i jej
    wizualizacji), który nie ma nic wspólnego z programem komputerowym. Takie
    przeniesienie praw autorskich nie podlega opodatkowaniu VAT-em.". Mam
    nadzieję, że jeśli czyta listę, to się nie zdenerwuje, że jego opinia poszła
    w eter. Przyczyni się to bowiem do lepszego stosowania prawa.

    Może się to komuś przyda.

    Pozdrawiam
    Thomasson