    From: "wsm" <w...@s...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto,pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: fotografia i miejsce prowadzenia dzialalnosci...?
    Date: Thu, 29 Sep 2005 22:10:41 +0200

    > [FUT warning - na .podatki]
    > On Thu, 29 Sep 2005, wsm wrote:

    [...]
    > Oczywiście.
    > Ale to wcale nie znaczy że wszelkie czynności albo wszelkie dochody
    > podatnika czynnego są oVATowane - chcesz nam powiedzieć że jakbyś
    > się gdzieś zatrudnił (czyli na umowę o PRACĘ) jako przykładowo cieć
    > na ćwierć etatu - to musiałbyś wystawiać f-rę VAT od pensji ?

    Nie chcę tego powiedzieć. Powiedziałem na temat wątku. Że opodatkowuję VAT
    prace nie wchodzące w zakres DG z racji tego, że jestem VATowcem ja, a nie
    moja DG.
    Nic nie pisałem o umowach o pracę, czy podobnych. A profesję mogłeś mi
    lepszą znaleźć niż ciecia - nie mogłeś się powstrzymać, jak widzę.

    > W ustawie jest wyłączenie od podlegania pod VAT takich umów,
    > bezwarunkowe dla umów o pracę, warunkowe dla umów osobistych - i NIE
    > podpadają podatkowo pod tę kategorię wszelkie umowy w których
    > można rozważać ryczałtowe 50% KUP - bo to właśnie jest podatkowo
    > "sprzedaż praw majątkowych" a nie UoD/UZ mimo tytułu "UoD" na
    > umowie !

    Jednak chyba nie. Wykonując fotografie dla kogoś (obojetnie kogo) nie
    sprzedaję mu praw majątkowych! Sprzedaję mu egzemplarze utworów - wszelkie
    prawa majątkowe pozostają przy mnie. Co najwyżej mogę mu udzielić licencji
    na wykorzystanie. I co na to ustawodawca?
    WSm