  • Data: 2009-09-30 06:21:33
    Temat: Re: faktury imienne
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 29 Sep 2009 10:52:05 +0200, Barti napisał(a):

    > W nawiązaniu do mojego wątku sprzed paru dni: Czy jeżeli sprzedaję
    > usługi elektroniczne dla osob nie prowadzących DG, ale przy każdej
    > takiej sprzedaży wystawiam fakturę imienną (mam imie, nazwisko, adres i
    > ew. pesel), to czy obowiązuje mnie instalacja kasy fiskalnej?
    >
    > W internecie znalazłem sprzeczne informacje - m.in. że tak - obowiązauje
    > jak tylko przekrocze limit 40 tys. Z drugiej strony taka firma jak np.
    > home.pl nie wystawia paragonów fiskalnych - zawsze wystawiają faktury. A
    > limit raczej przekraczają :)

    1. Wystawienie lub nie faktury VAT nie ma żadnego związku z wystawieniem
    lub nie paragonu fiskalnego i posiadaniem kasy fiskalnej.

    2. Tak. W typowych wypadkach do 40 kPLN rocznej sprzedaży kasy nie
    potrzebujemy.

    3. Są zwolnienia dla sprzedaży przez internet. Poczytaj to rozporządzenie
    czy ciebie obejmuje i jakie warunki dokładnie trzeba spełnić.

    4. Skąd wiesz, że home.pl nie wystawia paragonów? Hint: jeśli wystawiamy
    fakturę i paragon, to paragon podpinamy do kopii faktury, która pozostaje
    u nas.