  • Data: 2007-09-27 20:33:12
    Temat: Re: faktura unijna, 0 VAT Ponownie
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Samotnik pisze:

    > Jest to wewnątrzwspólnotowa dostawa (art 9 ustawy) pod warunkiem, że w
    > wyniku takiej dostawy towary zostaną wysłane lub przetransportowane na
    > terytorium państwa członkowskiego. W trakcie kontroli musisz mieć na to
    > dowód. List przewozowy i inne tego typu dokumenty są na ogół uznawane bez
    > szemrania, z tego, co mi wiadomo. Jak to skutecznie udowodnić kiedy Ty sam
    > lub nabywca to transportuje - nie mam pojęcia.

    zazwyczaj pomaga sięgnięcie do ustawy - w tym przypadku ustawa o podatku
    od towarów i usług

    art. 42 [...]
    4. W przypadku wywozu towarów będących przedmiotem wewnątrzwspólnotowej
    dostawy towarów bezpośrednio przez podatnika dokonującego takiej dostawy
    lub przez jego nabywcę, przy użyciu własnego środka transportu podatnika
    lub nabywcy, podatnik oprócz dokumentów, o których mowa w ust. 3 pkt 2 i
    3, powinien posiadać dokument zawierający co najmniej:

    1) imię i nazwisko lub nazwę oraz adres siedziby lub miejsca
    zamieszkania podatnika dokonującego wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów
    oraz nabywcy tych towarów;

    2) adres, pod który są przewożone towary, w przypadku gdy jest inny
    niż adres siedziby lub miejsca zamieszkania nabywcy;

    3) określenie towarów i ich ilości;

    4) potwierdzenie przyjęcia towarów przez nabywcę do miejsca, o
    którym mowa w pkt 1 lub 2, znajdującego się na terytorium państwa
    członkowskiego innym niż terytorium kraju;

    5) rodzaj oraz numer rejestracyjny środka transportu, którym są
    wywożone towary, lub numer lotu - w przypadku gdy towary przewożone są
    środkami transportu lotniczego.

    ... koniec cytatu

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813 - zastanów sie 3 raz zanim zapukasz bez powodu