  • Data: 2006-05-13 12:04:53
    Temat: Re: faktura na zaliczke
    Od: "Jacek Rakowski [www.goldap.info.pl]" <www#goldap..net> szukaj wiadomości tego autora

    > Faktura (ta jedna) będzie spełniała obie funkcje.

    > Nie.
    > Wystawię jedną na towar.
    > Sama faktura na zaliczkę jest dla mnie nie do końca dobra.

    Dla Ciebie nie musi być dobra - prawo to póki co ustala minister (niestety,
    nie słucha ludzi z tej listy...)

    > Niektórzy jeśli zaliczka 100% wpływa a towar będzie
    > wydany po miesiącu nie wystawiają już potem przy
    > wydaniu towaru żadnego dokumentu.

    Zgadza się, nie wystawia się wtedy faktury (pkt 14.5 Rozporządzenia ministra
    (Dz.U. z roku 2005 nr 95 poz. 798))

    > A ja sobie wystawiam wtedy fakturę rozliczającą zaliczkę
    > i ujmującą bieżącą sprzedaż tego towaru.

    To znaczy jak to robisz?

    > Dlatego jeśli zaliczka mieści się w tych 6-7 dniach,
    > to mam wszystko na jednej fakturze.

    Zastanawiam się jak to opisujesz. Pozycja piewrwsza: zaliczka (...), pozycja
    druga: hmm, co?

    > Wystarczy sobie odpowiedzieć co dokumentuje
    > taka faktura jakie dane trzeba tam pokazać.

    to znaczy?