  • Data: 2002-05-16 10:32:39
    Temat: Re: faktura bez paragonu?
    Od: "[ Fencer by \(s\)word ]" <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "ppp" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:abvtes$n3j$1@news.tpi.pl...
    > witam!
    > jesli osoba fizyczna (nie firma) zyczy sobie fakture,
    > oprocz paragonu drukuje taka a paragon doczepiam do kopii faktury.
    > w ostatnim miesiacu jednak (przeszedlem na inny program)
    > zupelnie zapomnialem drukowac paragonow do faktur dla

    Jesli przez drukowanie paragonu rozumiesz rejestrację sprzedazy na kasie
    fiskalnej to masz problem.:( Ustawa zobowiazuje do ewidencjonowania obrotu
    na rzecz osob fiz nieprowadzacych dzialalnosci gosp. przy uzyciu kas
    fiskalnych.Po to własnie sa kasy fiskalne! Do rejestracji sprzedazy na rzecz
    w.w. osób!

    > osob fizycznych. sa faktury, nie ma paragonow. czy to dopuszczalne?

    Niestety nie.

    > jesli nie to jak moge wybrnac z takiej sytuacji?

    Nie wiem ile masz takich faktur. Mozna spróbowac wymienic z klientami
    faktury z ubieglego miesiaca (do ktorych nie masz paragonow) na faktury z
    biezacego okresu do ktorych "wydrukujesz" sprzedaz na kasie fikslanej teraz.
    (Korekty podatku naleznego ; dekl. vat-7 ; korekta przychodu; dekl. pit-5 za
    ubiegly miesiąc)

    > czy moze paragon jest wymagany tylko jesli po kilku dniach osoba domaga
    sie
    > faktury
    > na jego podstawie?
    Zawsze musisz miec paragon(oryginał) podpiety do kopii wystawionej do niego
    faktury.

    Pozdrówka,
    Irek Makowski

    P.S.Zawsze mozna zadzwonic do US in-cognito i zapytac co robic w takiej
    sytuacji.