    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: faktura VAT, podpis, piczatka
    Date: Mon, 28 Jan 2008 21:54:24 +0100

    On Mon, 28 Jan 2008, sd wrote:

> [...]

    Dla porządku: nie spotkałem się z opisem reakcji sądu, któremu podatnik
    oświadczył, że drukujący fakturę klient w zakresie wydruku jest
    jego ZLECENIOBIORCĄ (i przedstawił pisemnie zawarte ZLECENIE
    wydruku f-r!)

    IMO z powodu j.w.

    > robilem rozeznanie wsrod firm, w jednej firmie gdzie wspolpraca z klientem
    > odbywa sie poprzez kable faktury wysylane sa wlasnie w formie PDFa - jak do
    > tej pory nie bylo zadnych problemow a takich faktur wyslano dosc sporo.

    Tak. Jest jeden problem: za wystawienie f-ry NADAL odpowiada sprzedawca.
    I to nie jest śmieszne - popatrz co napisał Tristan: jak się uda
    udowodnić, że ktoś wydrukował kopię przed oryginałem, to może
    przestać być śmiesznie.

    > przeciez sie nie da sprawdzic kto wydrukowal fakture:)

    Tak Ci się wydaje...
    Nie słyszałeś o tym, że *zeznania* mogą być dowodem?
    US niejednego już ukarał na podstawie informacji, które znienacka
    i z zaskoczenia "wyciągnął" od jego kontrahentów :>
    Proponuję klasyczny numer, wysoce prawdopodobny w przypadku
    "masowych" sprzedaży każdemu kto chce: US robi kontrolę
    u ryczałtowca i zadanym "niechcący" pytaniem wyciąga od
    niego oświadczenie: "no nie drukowałem, bo przecież
    przy ryczałcie mi do niczego nie potrzebne!".
    Potem idzie do sprzedawcy, patrzy - a tam... kopia faktury!
    I pyta "a oryginał gdzie Pan ma?"

    > wiec chyba o to
    > chodzi. czyli tak jak pisalem mozna zrobic,

    IMO - jak się ma PISEMNĄ umowę z kupującym, że on bierze na siebie
    wyrównanie szkód w razie jak nie wydrukuje, to można zaryzykować ;)
    Jak nie wsadzą :>, to karę dostanie podatnik a tamten mu wyrówna..

    > z tym ze pani ksiegowa mimo
    > wszystko o tym nie wie i wciaz sie boi.

    IMO robi roztropnie.
    JEST możliwe, że nikt nigdy (do zmiany przepisów) nie zrobi afery
    z udowadnianiem "zdalnego wydruku" (a raczej jego braku).
    Ale pamiętając, że US nawet kiedyś chciał podatku od freeware (i nic
    to, że podatnik sam się podłożył, US ma "stwierdzać stan faktyczny"
    przy kontroli!), to JEŚLI komuś z kontrolerów "przyjdzie pomysł"
    i udowodni (że *nie* wydrukowano f-ry do której podatnik wystawił
    kopię), to będzie ciekawie :> (dla czytających prasę podatkową).

    pzdr, Gotfryd