    From: "cef" <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: faktura VAT do UE z 0%VAT - swiadczenie uslugi
    Date: Thu, 2 Sep 2004 21:19:43 +0200

    Podatki PL wrote:
    > Witam,
    >
    > Rozwazmy przypadek:
    > - posiadam firme w Polsce
    > - swiadcze usluge do kraju UE
    > - miejscem swiadczenia uslugi jest kraj UE
    > - w zwiazku z tym wystawiam fakture wpisujac VAT=0%

    Powinieneś wystawić inną fakturę.
    To jest sprzeczność. Skoro chcesz wpisać 0% VAT
    to znaczy, że Ty go rozliczasz, a nie nabywca.
    Raczej będzie to obrót niepodlegający VAT.
    Faktura powinna być bez podania stawki
    tak jak chcą w RMF par 30 pkt 2

    > Zgodnie z przepisami UE, VAT rozlicza nabywca uslugi czyli kraj UE.
    > Moje pytanie:
    > 1. Na czym polega to rozliczenie VATu przez nabywce (czy on fizycznie
    > dolicza i placi ten VAT u siebie w kraju, czy
    > go tylko jakos ksieguje i na koncu roku sporzadza rozliczenie).

    Pewnie robią tak jak my np przy WNT.
    Naliczają i odliczają.

    > 2. Czy mnie powinno interesowac czy nabywca rzeczywiscie rozlicza ten
    > VAT czy nie

    Raczej nie

    > 2. Czy na fatkurze dla US jest wymagana jakas wzmianka ze VAT jest
    > rozliczany przez nabywce.

    W przepisach chyba nie ma (ja nie znalazłem),
    ale wszędzie trąbią, żeby pisać

    > Jesli tak to czy ktos posiada odpowiedni wzor?

    Ja wpisałem coś takiego,
    zakładam, że to wystarczy:

    "Rozliczenie VAT u nabywcy:
    Dyrektywa VI z 17 maja 1977 - 77/388/EWG
    Artykuł 9.2 pkt e) oraz Art. 21.1 pkt b)"