  • Data: 2005-11-15 07:54:33
    Temat: Re: faktura VAT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 14 Nov 2005, Kaja wrote:

    > Chyba nie o Vat, a o duplikatach faktur :-)

    Owszem !
    Nawet sprawdziszy od początku widzę że pytający pytał
    zarówno o koszty jak i VAT !

    > Tu nie chodzi o Vat,

    A sprawdź - "kiedy wolno odliczyć".

    > tylko o to, że w PRiR jest jakieś KUP i mnie to nic nie
    > mówi.

    Znaczy zajmujesz się wyłącznie ryczałtem albo kartą podatkową,
    tak ?
    No bo jeśliby chodziło o PK to oświadczenie że "KUP
    nic nie mówi" byłoby ROTFLastyczne...

    > Jakiego Vat-u?
    > Mam na myśli pełną księgowość i operowanie nazwami kont i ich numerami.
    > Np. nie KUP, tylko odpowiednie konto zakupu.

    Wpisujesz "faktura zakupu nie ST do rybryczki 15" i uważasz że
    to jest *podstawa* operacji ?
    Przecież pierwotną podstawą rozliczenia dla celu podatku
    dochodowego jest właśnie uznanie za KosztUzyskaniaPrzychodu !
    A że na PK *technicznie* odbywa się to za pośrednictwem "numerka"
    co być może powoduje że nie wiesz co czynisz (w znaczeniu
    momentu uznania za KUP) to już nie moja wina ;)
    Sprawdź w ustawie - zaczyna się od KUP, dopiero wtórnie jest
    iż "na podstawie prawidłowo prowadzonych ksiąg".

    I owszem, było (również) o VAT. Sprawdź...

    [...]
    > Ok, przystosuję się, tzn postaram się, ale to zależy co sobie mój
    > dyrektor/gł.księgowy wymyśli. On ma też jakieś tam wytyczne i się tego
    > trzyma.

    Owszem, niech się trzyma.
    Ja zmierzałem do tego iż nie jesteśmy zwierzchnikami twoich
    zwierzchników ;) - ale jak opisujesz "my tak robimy" to warto
    byłoby dopisać "czy aby na pewno prawidłowo" :)
    Tylko po to żeby ktoś nie nabrał przekonania że "tak ma być"
    skoro niekoniecznie na to wygląda !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)