  • Data: 2003-05-23 07:54:45
    Temat: Re: ewidencja sprzedaży (VAT, KPiR)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 22 May 2003, NN wrote:

    >+ ewidencja sprzedaży - czy muszę ja prowadzić nawet jeśli KPiR jest
    >+ przechowywana w miejscu prowadzenia działalności?

    IMHO - ustawa o VAT, art.27:
    ++++++
    4. Podatnicy, z wyjątkiem podatników wykonujących wyłącznie czynności
    określone w art. 7 ust. 1 pkt 2 oraz zwolnionych od podatku na podstawie
    art. 7 ust. 1 pkt 7 i art. 14 ust. 1, 5 i 6, są obowiązani do prowadzenia
    ewidencji zawierającej: kwoty określone w art. 20, dane niezbędne do
    określenia przedmiotu i podstawy opodatkowania, wysokość podatku
    należnego, kwoty podatku naliczonego obniżającego podatek należny oraz
    kwoty podatku podlegającej wpłacie do urzędu skarbowego lub zwrotowi
    z tego urzędu oraz inne dane służące do prawidłowego sporządzenia
    deklaracji podatkowej.
    -----

    BTW: nie wszystkie wpisy VAT "wchodzą" wprost do KPiR (np. zakup ŚT)
    i vice versa... Na podstawie czego chcesz wypełnić deklarację ?
    No i prowadzenie ewidencji uwalnia cię od konieczności wpisywania
    "na bieżąco" do KPiR, IMO :)

    pozdrowienia, Gotfryd