  • Data: 2004-02-09 09:01:54
    Temat: Re: emerytura
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Hello Maddy,

    Monday, February 9, 2004, 9:51:36 AM, you wrote:

    [...]

    > O ile dobrz pamietam to zus przysyła PIT-11 z jakąs literka (dziadka
    > rozliczałam w zeszłym roku i pamiętam że był to jakiś szczególny
    > PIT-11). Taki pit stanowi rozliczenie ostateczne emeryta/rencisty o ile
    > ten nie musi rozliczać się samodzielnie z mocy prawa (np. chce sie
    > rozliczyc z małzonkiem, uwzględniając ulgi, ma inne dochody, itp).

    ZUS przesyła PIT-11A/40A, który ma dwie tabelki - normalną, traktowaną
    jako rozliczenie roczne (odpowiednik PIT-40) i dodatkową, do
    samodzielnego rozliczenia, na końcu. Jest to tak ułożone, że bez
    względu na to, czy emeryt/rencista rozlicza się sam, czy też go
    rozlicza ZUS, zawsze będzie poprawnie (o ile wpisze dane z poprawnej
    tabelki do PIT-3x).

    [...]

    --
    Best regards,