  • 1. Data: 2004-02-09 06:27:57
    Temat: emerytura
    Od: "Gazeta" <s...@g...pl>

    Witam,

    piszę w imieniu mojej mamy. W zeszłym roku moja mama przeszła na
    wcześniejszą emeryturę od 1. lutego. W styczniu jeszcze pracowała i dostała
    PIT-11 z zakładu, ale z ZUSu nic nie przyszło. W tym roku pracodawcy mieli
    obowiązek wysłać PITy do 31 stycznia. A jak jest z ZUSem? Czy ona z ZUSu
    dostaje jakiś PIT, czy ma się rozliczyć tylko z tego okresu kiedy pracowała?
    Czy ZUS sam ją rozlicza, a jeśli nie to co powinna dostać z ZUSu?

    pozdrawiam Renata

    begin 666 Renata Surma.vcf
    M0D5'24XZ5D-!4D0-"E9%4E-)3TXZ,BXQ#0I..E-U<FUA.U)E;F%
    T80T*1DXZ
    M4F5N871A(%-U<FUA#0I.3U1%.T5.0T]$24Y'/5%53U1%1"U04DE
    .5$%"3$4Z
    M+2T@/3!$/3!!4F5N871A/3!$/3!!1T<@-#(X.3<W,@T*14U!24P
    [4%)%1CM)
    M3E1%4DY%5#I2+E-U<FUA0'=P+G!L#0I2158Z,C P-# R,#E4,#8R-S4W6@T*
    +14Y$.E9#05)$#0H`
    `
    end

  • 2. Data: 2004-02-09 07:18:00
    Temat: Re: emerytura
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 9 Feb 2004, Gazeta wrote:
    [...]
    >+ PIT-11 z zakładu, ale z ZUSu nic nie przyszło. W tym roku pracodawcy mieli
    >+ obowiązek wysłać PITy do 31 stycznia. A jak jest z ZUSem? Czy ona z ZUSu
    >+ dostaje jakiś PIT,

    Nie wiem jak jest z informowaniem ZUSu że chce się rozliczać
    samemu (pewnie taki sam "papier" jak dla pracodawcy ?) - ale
    osoby które NIE rozliczają się same (tylko ZUS je rozlicza)
    już dostały rozliczenie...

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2004-02-09 08:28:40
    Od: "Gazeta" <s...@g...pl>

    > Nie wiem jak jest z informowaniem ZUSu że chce się rozliczać
    > samemu (pewnie taki sam "papier" jak dla pracodawcy ?) - ale
    > osoby które NIE rozliczają się same (tylko ZUS je rozlicza)
    > już dostały rozliczenie...

    Dzięki za odpowiedź, ale tu chodzi o to, że styczeń był z zakładu pracy, a
    od lutego do grudnia z ZUSu i w takich przypadkach ZUS chyba powinien
    przysłać PIT mojej mamie, przecież ta sama osoba nie będzie składała dwóch
    zeznań podatkowych. Tak sądzę, ale dzięki za odpowiedź.

  • 4. Data: 2004-02-09 08:51:36
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Gazeta napisał:

> [...]
    > przysłać PIT mojej mamie, przecież ta sama osoba nie będzie składała dwóch
    > zeznań podatkowych. Tak sądzę, ale dzięki za odpowiedź.

    O ile dobrz pamietam to zus przysyła PIT-11 z jakąs literka (dziadka
    rozliczałam w zeszłym roku i pamiętam że był to jakiś szczególny
    PIT-11). Taki pit stanowi rozliczenie ostateczne emeryta/rencisty o ile
    ten nie musi rozliczać się samodzielnie z mocy prawa (np. chce sie
    rozliczyc z małzonkiem, uwzględniając ulgi, ma inne dochody, itp).

    Co by nie było PIT za wypłaty emerytury dokonane w roku 2003 musi przyjść.

    I powinien juz być.
    Nalezy interweniowac w ZUSie. Koniecznie.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2004-02-09 09:01:54
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Maddy,

    Monday, February 9, 2004, 9:51:36 AM, you wrote:

    [...]

> [...]
    > ten nie musi rozliczać się samodzielnie z mocy prawa (np. chce sie
    > rozliczyc z małzonkiem, uwzględniając ulgi, ma inne dochody, itp).

    ZUS przesyła PIT-11A/40A, który ma dwie tabelki - normalną, traktowaną
    jako rozliczenie roczne (odpowiednik PIT-40) i dodatkową, do
    samodzielnego rozliczenia, na końcu. Jest to tak ułożone, że bez
    względu na to, czy emeryt/rencista rozlicza się sam, czy też go
    rozlicza ZUS, zawsze będzie poprawnie (o ile wpisze dane z poprawnej
    tabelki do PIT-3x).

    [...]

    --
    Best regards,