  • Data: 2007-02-21 10:19:27
    Temat: Re: eFaktura
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 21 Feb 2007, Bart Prokop wrote:

    > Chodziło mi w domysle... o przesyłąnie faktury mailem i oddrukowanie sobie
    > jej przez odbiorcę. I to o zwykłego PDFa

    :)
    Kiedy "od zawsze" przedstawiam ten opis, na który się powołałeś:
    dajesz KOMUŚ zlecenie lub polecenie wydrukowania faktury.
    W ramach umowy (o pracę, zlecenia, jakąkolwiek).
    Jest zakaz? - nie widzę, jak ktoś widzi poproszę przepis.
    A że tym kimś jest osoba która miała otrzymać fakturę... no cóż,
    jest zakaz??? (poproszę przepis :))
    Jak zakazów nie ma, to co w tym "nielegalnego"?
    Natomiast istotnym niebezpieczeństwem jest właśnie *odpowiedzialność*
    za wykonanie tego zlecenia/polecenia/innej formy wydanie dyspozycji
    wydruku.

    [...]
    [...]
    > Inaczej kwestią jest tu, że faktury nie można legalnie dostarczyć jako
    > załacznik o poczty elelktronicznej.

    Wskaź podstawę do nielegalności powierzenia wypisania lub wydruku
    faktury przez:
    - pracownika
    - osobę trzecią zatrudnioną na zleceniu "wystawianie faktur"
    - firmę trzecią której to zlecono

    Przyznam że nie znam, stąd powiadam że nie widzę przeszkód.
    Znasz (przeszkody) - to zapodaj :)

    Cały problem w tym, że "otrzymujący" może *NIE* wydrukować a ew.
    kontrola zdobyc dowód że faktur(y) NIE wydrukowano zaś wystawca
    NIE dopełniał staranności zeby *pilnować* aby f-ry zlecone do
    wydruku *były* drukowane.
    Bo swobody "wydrukuj jak chcesZ" nie ma, to prawda.
    Jak się zleci "wydrukuj fakturę", to zobowiązany do wystawienia
    musi dopilnować żeby przyjmujący dyspozycję ją *wykonał*.
    I w tym widzę cały ból.

    "Ma Pan nierzetelną ewidencję wystawionych faktur, mamy dowody że
    faktury numer 12, 76, 77 i 84 nigdy nie zostały wystawione, znaczy
    wydrukowane"

    pzdr, Gotfryd