    From: Tomek <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: dziwna sprawa z podatkiem liniowym
    Date: Thu, 13 Aug 2009 13:30:04 +0200

    Dnia 13-08-2009 o 12:53:30 <r...@i...pl> napisał(a):

    > Witam,
    >
    > Moja ?ona prowadzi?a dzia?alno?ae gospodarcz? przez oko?o 2 lata. Dzia?alno?ae
    > zakonczy?a w marcu 2008. Zona by?a agentem ubezpieczeniowym CU.
    > Wynagrodzenie dostawa?a w postaci prowizji za podpisane umowy. W czasie
    > prowadzenia dzia?alno?ci wybra?a sposób rozliczania: podatek liniowy.
    > Niestety nie byli?my ?wiadomi tego ?e to uniemo?liwia rozliczenie wspólne
    > przez co stracili?my sporo pieniedzy. ?ona rozliczy?a sie z fiskusem za rok
    > 2008 i uzna?a sprawe za zamkniet?. Tymczasem ponad rok po zamknieciu
> [...]

    W przypadku przychodów z DG sam fakt otrzymania pieniędzy nie ma
    znaczenia, jeśli były one należne wcześniej.

    IMHO podstawowe pytanie brzmi więc - czy zgodnie z umową ta dodatkowa wypłata
    była należna wcześniej a CU wypłaca takie dodatki np. tylko raz na rok i stąd
    to opóźnienie, czy też te pieniądze pojawiły się "znikąd" - tzn np. na podstawie
    rozrostu populacji pawianów w Makao CU przyznało w jednej chwili bonusa
    i wczesniej nie było o tym nic wiadomo ani nie wynikało to z umowy?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek