  • Data: 2006-11-09 00:58:12
    Temat: Re: dziennikarz a DG
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 8 Nov 2006, szuszu wrote:

    > szukałam, ale bezskutecznie.
    > W nr październikowym Polityki ukazał się artykuł dziennikarki, która
    > założyła własną działalność gospodarczą ("Pamiętnik stawiającej na siebie")
    > więc chyba można?

    Nie powiem "tak czy nie", ale *być moze* że chodzi jednak o działalność
    wykonywaną osobiście w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym, która
    jest działalnością gospodarczą w rozumieniu przepisów o SUS (ZUS).
    I tak samo będzie to "DG" dla VAT.
    Niestety mamy.... no, mamy :> w przepisach, że co ustawa to inna
    definicja. Działalności o ch-rze "autorskim" mogą podpadać pod zapisy
    "osobiste" z podatku dochodowego.
    Acz tego czy z p. widzenia ewidencji DG (jeszcze inna ustawa!) będzie
    to mogła być DG bynajmniej nie wykluczam :)

    pzdr, Gotfryd