  • Data: 2006-11-08 20:10:52
    Temat: Re: dziennikarz a DG
    Od: "szuszu" <W...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Szuszu, jest cos takiego w PKD, jak "Dzialalnosc agencji
    > informacyjnych" -
    > w PKD oznaczenie 92.40 Z - i ja to wlasnie sobie wpisalam jako
    > dziennikarz.
    > DG zawsze mozesz zalozyc, co bzudra, ze nie. Wiekszosc dziennikarzy to
    > wolni strzelcy (etaty to rzadkosc).

    W zasadzie słowo "dziennikarz" było tu użyte jako skrót myślowy, chodzi mi
    raczej o pisanie relacji z wypraw np. rowerowych, robienie fotoreportarzy
    itd., za które się otrzymuje honorarium autorskie oraz podlega ustawie o
    prawie autorskim, czyli w związku z tym myslałam raczej o PKD 92.31.g czyli
    "artystyczna i literacka działalność twórcza".

    Mam jednak problem z symbolem PKWiU (niestety ten VAT, niech go szlag/k) w
    wykazie towarów i usług ze stawką 7% (w załączniku ustawy o VAT) jest coś
    takiego jak "usługi twórców i artystów wykonawców w rozumieniu przep. ust. o
    prawie autorskim(..) wynagradzane w formie honorariów(..)" nie ma tam jednak
    symbolu PKWiU zresztą nie jestem pewna czy ten zapis jest dobry bo przecież
    artykuły prasowe, zdjecia, fotoreportarze to nie "usługi" ... obdzwoniłam
    już chyba wszyskie urzędy i USy ale nikt nic nie wie .. pozostaje mi chyba
    napisać pismo do GUSu z prośbą o oficjalne wyjaśnienie

    > Jakby cos, odezwij sie tu jeszcze, moze jeszcze bede Ci mogla w czyms
    > pomoc, choc VAT-owcem nie jestem.

    dzieki :)