    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: dzialalnosc wykonywana osobiscie
    Date: Mon, 27 Jan 2003 23:15:06 +0100

    On Mon, 27 Jan 2003, Karol wrote:
    [...]
    >+ Dlaczego uwazacie, ze Ci co rozpetali burze w tej sprawie maja racje?
    >+ Moze racja jest po stronie MF (nawet bez "oficjalnej intepretacji") i
    >+ sedziego J.Zubrzyckiego.

    Bo ja np. czytam czasami orzeczenia SN.
    I o ile rozumiem zwrot "literalna interpretacja" to literalnie
    art. 5a UoPDoOF wyłącza z definicji DG z Ordynacji (traktowanej
    jako *całość*) wszystko co jest wymienione w art.13., a nie
    tylko z *niektórych* punktów definicji Ordynacji, jak to
    próbuje przedstawić:

    >+ Polecam:
    >+ http://www.rp.pl/gazeta/wydanie_030124/prawo/prawo_a
    _5.html

    ...autor.

    A ustawa:
    +++
    działalność gospodarczą w rozumieniu przepisów Ordynacji podatkowej,
    z wyjątkiem działalności, o której mowa w art. 13.
    ---

    IMHO jeśli coś podpada pod "13" - to nie jest DG na potrzeby
    UoPDoOF, nie widzę rozróżnienia które autor robi pisząc:

    ++++
    W œwietle obydwu tych definicji stwierdzić należy, że pozarolniczš
    działalnoœciš gospodarczš w rozumieniu updf jest:

    1) każda działalnoœć zarobkowa w rozumieniu przepisów prawa działalnoœci
    gospodarczej,

    2) wykonywanie wolnego zawodu,

    3) każda inna działalnoœć zarobkowa wykonywana [...]

    - z wyjštkiem działalnoœci, o której mowa w art. 13, tzn. działalnoœci
    wykonywanej osobiœcie.
    ----

    Umiesz mi wyłożyć jak autor wywiódł, że wyłączenie art 5a dotyczy
    *tylko* punktu "3" ? Bo ja sam sobie nie umiem :[
    A on pisze: "Wyłšczenie zawarte na końcu tej definicji odnosi się jedynie
    do sytuacji opisanej w trzecim jej punkcie."

    No i powiedz że sam sobie nie przeczy na końcu:
    ++++
    Obecne zatem wyłšczenie w art. 5a pkt 6 updf z pojęcia działalnoœci
    gospodarczej "działalnoœci, o której mowa w art. 13", wskazuje jedynie, że
    ten rodzaj działalnoœci zarobkowej wykonywanej osobiœcie we własnym
    imieniu i na własny rachunek nie może być kwalifikowany do działalnoœci
    gospodarczej w rozumieniu tej ustawy.
    ----
    Jak dla mnie - wyłączenie w "5a" jest *czytelnie* wymienione,
    że *wyłącza* definicje Ordynacji na potrzeby UoPDoOF.
    Nie może tak być, że:
    ++++
    Nie oznacza natomiast w żadnym razie, że przedsiębiorca realizujšcy, przy
    spełnieniu kryteriów działalnoœci gospodarczej, czynnoœci okreœlone w art.
    13 pkt. 8a i 9 updf nie realizuje działalnoœci gospodarczej i nie osišga
    przychodów z tego tytułu w rozumieniu art. 10 ust. 1 pkt 3 w zw. z art.
    14.
    ----
    ...nie oznacza, skoro powyżej napisał że oznacza :>
    No, chyba że zmienimy zasady logiki lub nie uznajemy wykładni
    językowej !

    pzdr, Gotfryd