    From: eMCe <e...@e...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: działalność gospodarcza (trochę się w tym gubię)
    Date: Wed, 04 Apr 2007 09:33:30 +0200

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Pytanie jest istotne, bo są dwie różne regulacje, jedna dotycząca
    > zgłoszenia DG, druga dotycząca zgłoszenia VAT.
    > Tak jak Ci jureq pisze - zgłoszenie DG "NIP" (nie VAT) ma byc razem
    > ze zgłoszeniem do ZUS, inaczej jest proszeniem się o kłopoty.
    > Dlaczego? - bo warunek zgłoszenia jest ten sam!
    > Jak informacja o takim zdarzeniu zostanie złożone na dwu dokumentach
    > z podaniem różnych terminów, to znaczy że jedno oświadczenie jest
    fałszywe.

    Ja podawałam wszędzie datę rozpoczęcia działalności na 29 marca. Czyli
    najlepiej iść dziś/jutro do ZUSu, zgłosić się, wypełnić formularze i
    płacić składki, nie czekać na jakieś tam pierwsze rachunki faktury etc.?

    > No to ja bym nie ryzykował, bo jak ZUSowi kiedyś ten papier wpadnie
    > w łapki (a zgłoszenie do ZUS byłoby inne) to poprosi z odsetkami :]
    ok ok :)

    > Art.24a.1 tu:
    > http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-d
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    > ...oraz par.2 tu (rejestracja bezpłatna) lub gdzie indziej (byleby to
    > rozporządzenie było):
    > http://podatki.pl/akty/260803.htm?strona=1#spis2

    Dzięki za wskazówki. Kurcze, po co to jest takie skomplikowane. A co
    jeśli przez jakiś czas będa głównie straty, czyli biorę faktury na firmę
    i jakby nie wystawiam rachunku? Co z tą zaliczką na podatek wówczas?
    Czyli zgodnie z tym co jureq napisał nie musze co miesiąc wysyłac
    jakichś papierów do US, tylko kasę, a jeśli nie mam dochodów to w ogóle
    nic im nie wysyłam right? Czy znacie jakiś poradnik prowadzenia KPiR w
    pdf żeby nie wydawać 45zeta na książkę?
    A i jeszcze jedno. Samochód mam na siebie, a nie na firmę, ale jestem
    jedynym właścicielem. Czy mogę brać faktury za paliwo na auto, czy
    wcześniej musze coś tam zrobić, by móc brać faktury na firmę?