  • Data: 2007-04-04 07:23:16
    Temat: Re: działalność gospodarcza (trochę się w tym gubię)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 4 Apr 2007, eMCe wrote:

    > Witam,
    > na początku marca zarejestrowałam działalność gospodarczą. Przeszłam już
    > drogę rejestracji w Urzędzie Miasta, Urzędzie Statystycznym, Urzędzie
    > Skarbowym,

    Po co?
    Pytanie jest istotne, bo są dwie różne regulacje, jedna dotycząca
    zgłoszenia DG, druga dotycząca zgłoszenia VAT.
    Tak jak Ci jureq pisze - zgłoszenie DG "NIP" (nie VAT) ma byc razem
    ze zgłoszeniem do ZUS, inaczej jest proszeniem się o kłopoty.
    Dlaczego? - bo warunek zgłoszenia jest ten sam!
    Jak informacja o takim zdarzeniu zostanie złożone na dwu dokumentach
    z podaniem różnych terminów, to znaczy że jedno oświadczenie jest fałszywe.

    > Powiedziano mi, że do ZUSu mam się zgłosić po wystawieniu pierwszego
    > rachunku, bądź wzięcia pierwszego rachunku/faktury na firmę. Czy to prawda?

    Ściślej: takie "kwity" są papierowym dowodem że DG już jest prowadzona,
    trochę trudno się wypierać że "DG jeszcze nie było" kiedy dokonwało się
    czynności które są jej istotą :)
    Ale oczywiście brak takich "papierów" nie przesądza, że DG nie jest
    prowadzona. Nie widzę postaw żeby się przyczepić do oświadczenia
    podatnika że "DG już prowadził" (w odróżnieniu od oświadczenia że
    jeszcze nie prowadził w danym dniu).

    > W US podałam datę rozpoczęcia działalności na 29 marca.

    No to ja bym nie ryzykował, bo jak ZUSowi kiedyś ten papier wpadnie
    w łapki (a zgłoszenie do ZUS byłoby inne) to poprosi z odsetkami :]

    > 2. Od kiedy mam prowadzić KPiR

    Art.24a.1 tu:
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    ...oraz par.2 tu (rejestracja bezpłatna) lub gdzie indziej (byleby to
    rozporządzenie było):
    http://podatki.pl/akty/260803.htm?strona=1#spis2
    Słowo "wykonujące" IMO czarno na białym rozstrzyga kwestię dnia
    założenia.

    pzdr, Gotfryd