  • Data: 2007-04-04 07:14:13
    Temat: Re: działalność gospodarcza (trochę się w tym gubię)
    Od: eMCe <e...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

    jureq napisał(a):

    > Zarówno do ZUS jak i do US trzeba zgłosić sie po rozpoczęciu faktycznej
    > działalności gospodarczej. Masz na to bodajże 7 (?) dni od rozpoczęcia.
    > Składając druki podasz kiedy faktycznie rozpocząłeś. Ten termin nie musi
    > być zgodny z terminem planowanego rozpoczęcia podanym w zgłoszeniu do EDG.
    > Ale powinien być jednakowy w zgłoszeniu do ZUS i do US.

    O.K. A co oznacza faktyczne rozpoczęcie działalności? Data podana w US?
    Załóżmy, że przez najbliższy miesiąc nie wystawię żadnego rachunku ani
    nie wezmę faktury na firmę. Co wtedy?

    > KPiR od daty rozpoczęcia.
    Czyli od daty podanej w US?

    > Trzeba tylko płacić co miesiąc zaliczki na podatek.
    A jeśli nie mam dochodu na razie. Czyli ani faktur na firmę ani nie
    wystawię rachunków, to co wtedy?