  • Data: 2007-04-04 06:58:32
    Temat: Re: działalność gospodarcza (trochę się w tym gubię)
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 04 Apr 2007 08:40:51 +0200, eMCe napisał(a):

> [...]
    > drogę rejestracji w Urzędzie Miasta, Urzędzie Statystycznym, Urzędzie
    > Skarbowym, założyłam konto bankowe (czeka mnie aktualizacja NIP-1) i
    > zrobiłam pieczątkę.
    > Powiedziano mi, że do ZUSu mam się zgłosić po wystawieniu pierwszego
    > rachunku, bądź wzięcia pierwszego rachunku/faktury na firmę. Czy to
    > prawda? W US podałam datę rozpoczęcia działalności na 29 marca. I teraz
    > pytania:
    > 1. Kiedy mam się zarejestrować w ZUS i od kiedy mam płacić składki
    > zdrowotne (tylko to, bo jestem zatrudniona na umowę o prace)

    Zarówno do ZUS jak i do US trzeba zgłosić sie po rozpoczęciu faktycznej
    działalności gospodarczej. Masz na to bodajże 7 (?) dni od rozpoczęcia.
    Składając druki podasz kiedy faktycznie rozpocząłeś. Ten termin nie musi
    być zgodny z terminem planowanego rozpoczęcia podanym w zgłoszeniu do EDG.
    Ale powinien być jednakowy w zgłoszeniu do ZUS i do US.

    > 2. Od kiedy mam prowadzić KPiR i czy muszę wysyłać jakieś PiTy co
    > miesiąc do US?

    KPiR od daty rozpoczęcia. PIT-ów miesięcznych w tym roku się nie składa.
    Trzeba tylko płacić co miesiąc zaliczki na podatek.