  • Date: Sat, 17 Sep 2005 08:24:11 +0200
    From: Jan Idealny <jan_na_ideadevel_kropka_com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: działalność gospodarcza a miejsce zamieszkania

    nb napisał(a):
    > Które urzędy sa dla mnie własciwe do złożenia wniosku o działalnośc gosp.
    > a miejscowości A czy B? Do którego urzędu iść po regon?
    Z wnioskiem o zarejestrowanie DG udajesz sie do Urzedu Gminy, wlasciwego
    na miejsce zamieszkania (zameldowania). Podobnie wymaga tego Urzad
    Statystyczny.

    Z potwierdzeniem dokonania wpisu do ewidencji dzialalnosci gospodarczej
    wydanym przez UG oraz potwierdzeniem nadania numeru REGON, wydanym przez
    UStat, udajesz sie do Urzedu Skarbowego wlasciwego dla miejsca
    zamieszkania (zameldowania). Tam skladasz wniosek NIP-1 o nadanie
    (aktualizacje) numeru NIP oraz wniosek o wyborze formy opodatkowania.
    Nastepnie udajesz sie do Urzedu Skarbowego ze wzledu na miejsce
    prowadzenia dzialalnosci wpisane na wpisie do ewid. dzial. gosp. Tam
    przy pomocy formularza VAT-R zglaszasz sie jako platnik VAT (zakladam,
    ze rozliczasz sie na zasadach ogolnych). Od tego momentu z podatku
    dochodowego bedziesz rozliczala sie z US wlasciwym ze wzgledu na miejsce
    zamieszkania a z podatku VAT z US wlasciwym na miejsce prowadzenia
    dzialalnosci (siedziby). Nastepnie udajesz sie do ZUS wlasciwym ze
    wzgledu na siedzibe firmy i tam dokonujesz reszty formalnosci. Jesli
    zatrudniasz pracownikow musisz jeszcze sie pokwapic do PIP.

    To wszystko. Nie zapomnij o waznych terminach rozliczania sie z
    poszczegolnymi urzedami.

    > Do tego własnie kupiłam mieszkanie w miejscowosci B i za jakies 2 tygodnie
    > zmienie miejsce zameldowania na nowe moje mieszkanie w miejscowosci B.
    Wiec moze po prostu lepiej poczekac niz potem sie przerejestrowywac...