  • Data: 2006-10-21 10:39:31
    Temat: Re: działalność dodatkowa
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

    szuszu wrote:

    > tylko co kryje się pod pojęciem "rozszerzenia zakresu dotychczsowej
    > działalności" w sensie księgowym, ewidencyjnym, podatkowym? prowadzę
    > osobne księgi PKPIR,

    jedna książka.

    > osobno ewidencjonuję koszty,

    jedna KPirR więc jedna ewidencja kosztów

    > płacę dodatkowo ub.
    > zdrowotne,

    Jedna działalność więc jedna składka

    > składam 2 x PIT-5 ???

    Jeden podatnik - jeden PIT-5

    Ogólnie rozszerzenie DG polega na dopisaniu w Ewidencji DG dodatkowych
    pozycji z PKWiU.

    > zgadza się, tylko czasem aby napisać artykuł o tematyce turystycznej
    > trzeba gdzieś pojechać (paliwo) albo kupić rower (;))))), aparat
    > fotograficzny.... więc koszty są czasem ogromne... tylko jest pytanie
    > czy tak można, w końcu można być posądzonym o to że jedzie się na
    > wycieczkę w innych celach niż zarobkowych ;)))

    Tak jak pisałem nie jestem pewien czy działalność dziennikarska może
    być działalnością gospodarczą.