  • Data: 2004-03-04 08:37:54
    Temat: Re: dwa samochody w firmie - po raz drugi!
    Od: "Krzysztof" <k...@w...opole.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > dzierżawiąć od firmy samochód ciężarowy do 2,5t mogę kupić na firmę drugie
    auto
    > którym mógłby jeździć mój pracownik zatrudniony na 1/4 etatu.
    > Jeżeli tak to :
    > 1. Jakie powinien posiadać uprawnienia mój pracownik aby mógł poruszać się
    > swobodnie pojazdem tzn. czy musi przejść jakieś specjalne badania tzw.
    > psychotesty i jakie są koszty takich badań?
    > 2. Czy mogę wrzucać w koszty wszelkie naprawy i gaz - chodzi o pojazd
    marki
    > Polonez przystosowany do jazdy na gaz, którym to miałby jeździć mój
> [...]

    Witam
    Nikt jakos nie odpowiada wiec ja cos powiem ( a jestem tylko srednio
    niedoinformowanym podatnikiem).
    Moim zdaniem drugie auto w firmie moze spokojnie byc pod warunkiem, ze sluzy
    uzyskaniu dochodu, a tak tu chyba jest. Trudno samochodem ciezarowym jezdzic
    do US czy ZUS, czy zalatwiac kontakty sluzbowe (zwlaszcza w duzym miescie).
    Samochod osobowy jest poza tym potrzebny chyba do serwisowania ciezarowego
    ( zmiana kierowcy, dowiezienie czegos). Mysle, ze zasadnosc drugiego
    samochodu da sie obronic przed US
    1. Chyba pracownik nie musi miec szczegolnych uprawnien.
    2. Tak.
    3. Nie.
    Jesli ktos wie cos na ten temat pewnego niech sie odezwie - jestem ciekaw.
    Pozdrawiam Krzysztof Magiera