  • Data: 2004-03-07 00:53:21
    Temat: Re: dwa samochody w firmie - po raz drugi!
    Od: adalda <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    r...@p...onet.pl wrote:

    > Proszę o wszelkie podpowiedzi czy prowadząc działalność gospodarczą i
    > dzierżawiąć od firmy samochód ciężarowy do 2,5t mogę kupić na firmę drugie
    > auto którym mógłby jeździć mój pracownik zatrudniony na 1/4 etatu.
    > Jeżeli tak to :

    Oczywiście możesz - nawet kupić i trzeci samochód jeśli potrafisz wykazać że
    jest niezbędny do działalności.

    > 1. Jakie powinien posiadać uprawnienia mój pracownik aby mógł poruszać się
    > swobodnie pojazdem tzn. czy musi przejść jakieś specjalne badania tzw.
    > psychotesty i jakie są koszty takich badań?

    Nie musi żadnych uprawnień - nie jest to praca kierowcy zawodowego a tylko
    wtedy są potrzebne uprawnienia.

    > 2. Czy mogę wrzucać w koszty wszelkie naprawy i gaz - chodzi o pojazd
    > marki Polonez przystosowany do jazdy na gaz, którym to miałby jeździć mój
    > pracownik?

    Oczywiście możesz. Wszelkie koszty które są związane z użytkowaniem
    samochodu dla celów działalności są kosztami uzyskania przychodu.

    > 3. Czy nie będzie przeszkadzać w zakupie samochodu na firmę to
    > iż zatrudniam pracownika na 1/4 etatu a nie na cały etat?

    Nie przeszkadza to w niczym. Może być to również człowiek na umowę zlecenia
    jeśli w umowie zawrzesz że Ty dajesz samochód do wykonania zlecenia.

    Pozdrawiam
    adalda