  • Data: 2006-07-07 05:55:20
    Temat: Re: dotacja z UP a koszty uzysk.
    Od: gonia <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > No to teraz zostanę wytargany za uszy - z powodu podawania takiej
    > samej interpretacji jak US ;)

    ALe co to wszystko oznacza ? Tylko to, o czym wcześniej było:
    masz prawo do odliczenia, jeżeli:
    - w momencie składania deklaracji buyłęś podatnikiem zarejestrowanym
    - jeżeli zakupów dokonałeś w takim zakresie, żeby spełniony był warunek
    okresu otrzymania bądź następnego - co w sytuacji kwartalanej daje
    większe pole manewru

    ale z tym wszystkim się zgodziliśmy, stwierdzając niejako, że
    bezpieczniej jest się zarejstrować przed zakupem - cieszę się bardzo, że
    US idą w tym kierunku, ułatwi to życie wielu ludziom

    ale dalej nie widzę przepisu, który pozwoliłby ci odliczyć podatek
    sprzed 5 lat, kiedy nie łapiesz się na ten okres obecny badź następny (i
    pomijam teraz kwestie duplikatów, ich instytucja istnieje w innym celu
    - chyba że mnie przekonacie jakąś instrukcją od US że jest to jak
    nabardziej prawidłowe działanie )

    "Niezadeklarowany w okresie
    otrzymania faktury lub w okresie następnym podatek naliczony nie
    przepada jednak jeszcze przez okres 5 lat licząc od początku roku w
    którym nastąpiło prawo do obniżenia podatku należnego z uwagi na art. 86
    ust. 13 ustawy z 11 marca 2004 r., przewidujący możliwość jego
    zadeklarowanie w formie korekty deklaracji za okres w którym wystąpiło
    prawo do odliczenia podatku."

    bardzo mi się to podoba, naprawdę, ale jak mogę skorygować deklarację,
    któej nie było?

    " Z kolei art. 88 ust. 4 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów
    i usług stanowiący dopełnienie art. 86 dookreśla status podatnika,
    umożliwiający realizowanie jego prawa do odliczenia - rejestracja jako
    podatnik VAT czynny, gdyż obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku
    należnego nie stosuje się do podatników, którzy nie są zarejestrowani
    jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96 ustawy o podatku od towarów
    iusług, z wyłączeniem przypadków określonych w art. 86 ust. 20 ustawy o
    VAT. "

    to jest to, z czym dyskutujemy cały czas - ja nie odmawiam nigdzie prawa
    do obniżenia podatku naliczonego z zakupów przed dniem dokonania
    pierwszej sprzedaży (moje obawy mogą wynikąć co najwyżej z panującego
    przed lata orzecznictwa, które jak widać idzie w odpowiednim kierunku).
    Proszę cały czas o wskazanie takiej mozliwości w powiązaniu technicznym,
    jak ominąć przeszkodę okresu otzrymania faktury? W żadnej z tych
    interpretacji nie wspomnaino nic o duplikatachm wspomniano, że podatnik
    może odliczyć VAT z sierpnia, mimo, że zarejstrował się w grudniu, ale
    wspomnaino również że może odliczyć z faktury z miesiąca otzrymania albo
    nastepnego bądź dokonać korekty za okres 5 lat. Ale do tego
    poinformowano, że jednak prawo do złożenia deklaracji masz wtedy, kiedy
    dopełniłeś rejestracji na VAT-R.

    Więc gdzie mój tok rozumowania idzie w kierunku dotychczasowego
    orzecznictwa? chętnie bym skorygowała jego bieg

    g.