  • Data: 2006-07-06 12:51:47
    Temat: Re: dotacja z UP a koszty uzysk.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 6 Jul 2006, Docent wrote:

    > Z analizy treści art. 88 ust. 4 ustawy z 11 marca 2004 r. nie wynika, by do
    > nabycia uprawnienia do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku
    > naliczonego koniecznym było posiadania statusu podatnika VAT czynnego w
    > momencie otrzymania faktury zakupowej. W dacie otrzymania faktury
    > koniecznym jest aby podmiot, który ją otrzymuje był podatnikiem w
    > rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy o podatku VAT, podmiotem wykonującym
    > samodzielnie działalność gospodarczą zdefiniowaną w ustępie 2 tegoż
    > artykułu

    O to to - thx.
    Może zaplątałem trochę nazewnictwo (podatnik czynny/zarejestrowany), ale
    o to mi szło: prawo do odliczenia przysługuje tylko "zarejestrowanemu"
    ale sama data nabycia *nie* jest kryterium wchodzącym w warunek (nie
    ma zapisu że "tylko zakupy dokonane w trakcie bycia podatnikiem
    zarejestrowanym wolno odliczać"). Krótko mówiąc - nie musi być
    zarejestrowany w momencie zakupu, bo żaden przepis tego nie nakazuje
    (tj rejestrowania czynności powodujących stanie się podatnikie, ale
    nie powodujących powstania obowiązku podatkowego i rejestracji).
    W odróżnieniu od obowiązku zgłoszenia prowadzenia DG do NIP (które
    z kolei nie uzależnia nic od "sprzedaży" a od "prowadzenia DG").

    > Nie można domniemywać, iż podatnik korzysta ze zwolnienia, jeśli nie
    > prowadzi (jeszcze) jakiejkolwiek sprzedaży opodatkowanej i brak jest jego
    > zgłoszenia rejestracyjnego.

    No to teraz zostanę wytargany za uszy - z powodu podawania takiej
    samej interpretacji jak US ;)

    Thx!

    --
    pozdrowienia, Gotfryd