  • Data: 2008-06-17 07:18:57
    Temat: Re: dostarczenie faktury
    Od: Tristan <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 16 czerwiec 2008 23:11
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0806162303170.112@quad>):

    > Y tam.
    > Jak będziesz praworządny, to nie wpiszesz tej f-ry nim jej nie
    > otrzymasz i tyle. Za to nikt nie ukarze.

    Wciąż nie odpowiedzieliście jak się ma brak faktury do dokonania przelewu i
    prowadzenia pełnej księgowości i konieczności zgadzania się sald. Zakładam,
    że z tym będzie problem.

    > Uprzedzam, że nawet jakby to był towar handlowy, to istnieje
    > obowiązek wpisania jego *przyjęcia*, co nie jest tożsame z wpisaniem
    > dowodu zakupu! - "jeśli towar otrzymano przed otrzymaniem f-ry"
    > czy jakoś tak to idzie.

    No i co wtedy?

    > Przychodzi kontrola - "a faktura gdzie?" - "nie otrzymałem" :>
    > Swoją drogą, ciekawe co by się działo :P

    Ano właśnie.

    > [...]
    > Oczekujesz, że Maddy zastosuje, żeby Cię przekonać? :O

    Nie, ona takie prawo popiera. Bo są dwie wersje: prawo pięści i prawo stada.
    Innych nie ma, pomijając oczywiście stany pośrednie, czyli właśnie
    wybrakowane prawo stada. jako że nie jestem jednostką wszechwładną, bogatą,
    uzbrojoną po zęby i lubiącą wojnę i ryzyko, opowiadam się za prawem stada.

    > ...rozdepcze. I to jest problem.

    No nie. Właśnie o to chodzi, żeby tak działało, żeby stado dobrze
    funkcjonowało.

    > ...niech się martwi ;)

    No to o tym piszę.

    > BTW: wcale nie jestem przekonany...
    > Za to masz jasność, dlaczego taki kupujący chce dostać "fakturę
    > proformę". Podpisaną.

    A) Faktura proforma nie ma żadnego znaczenia księgowego
    B) Uważasz, że sensowniej jest słać listy i podnosić koszty niż mieć
    sensowne prawo?

    > Ma w ręku specyfikację dostawy, dowod zapłaty i jakieś dowody
    > otrzymania. Za nieodliczony VAT posyła przedsądowe wezwanie do zapłaty
    > ;>

    jasne.,... na rzeczy za 50 czy 100zł?

    --
    Tristan