    From: bosz <b...@u...agh.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: dopuszczalne roznice w fv miedzy netto a VAT??
    Date: Tue, 09 Mar 2004 12:09:22 +0100

    Maddy wrote:

    > Dobrze prawi. Do kosza z takim dziwadłem. Albo z programistą.

    Spokojnie madziu spokojnie...
    Moze czlowiek troche zle relacjonuje jegoprzypadek.

    Co do zasady roznice wynikajace z zaokraglen sa NIEUNIKNIONE
    i nie ma sily, by na ogol "krzyzowka sie zgodzila.
    roznca do trzech groszy jest "czesto spotykana"

    > Cena towaru musi byc w zł polskich. A te nie maja jednostek poniżej
    > setnych. W przeliczeniach mozna sobie ustawic i 10 miejsc po przecinku,
    > ale na ostatecznym dokumencie księgowym muszą byc złote i grosze i nic
    > ponadto.

    Wlasnie dlatego jesli mamy np jene 30 gr to 7% VAT od tego jest 2 gr

    i jesli sprzedanmy 10 szt to mamy 3 zl plus 0,2 VAT = 2,2

    lecz 7% z 3 to niejest 0,2 a 0,22.

    > Swoją drogą - ja rozumiem że sie stosuje wagi i z 10 miejscami po
    > przecinku to wyliczania rozchodów, zuzycia i paru innych rzeczy.
    > Ale do ustalania ceny sprzedaży? Co się stanie jak sie je zaokrągli do
    > grosza w dół lub w gorę? Świat się zawali?
    >
    > A jak ceny sa takie małe że zaokrąglenie do pełnych gorszy podnosi cenę
    > np. o 100% to trzeba dac cenę na tone, 1000szt, worek albo garść
    > standardową a nie na sztukę ;-).

    No a jak wyliczyc VAT od pudelka zapalek za 20 gr netto
    i co zrobic, gdy jedek klient chce jedno pudelko, a drugi 10 ?

    Oczywisce wg Twej rady ustalic cene za opakowanie (250 zapalek)
    na 25 zl... ale i tak sie krzyzowka nie zgodzi.
    ..
    gdy klient zakupi 1/250 paczki zapalek 1/ 200 kartona
    (nie pakietu a kartona 20 pakietow) papierosow 1/50 worka cukru i.t.d..

    Zreszta VAT naliczony przez kasy fiskalne tez praktyczine nigdy
    nie zgadza sie do grosza w raporcie miesiecnym z procentem od ceny netto

    sa dwa wyjscia.. wumowac wartosci netto i od tego liczyc VAT
    i brutto ine przejmujac sie, ze suma VAT sie nie zgadza
    (zgadza sie "krzyzowka na dole faktury") albo zumowac VAT
    i wtedy nie zgadza sie krzyzowka na dole...

    Ja wole ten pierwszy sposob, ale oba sa dopuszczalne..

    Boguslaw