  • 1. Data: 2004-03-08 14:00:22
    Temat: dopuszczalne roznice w fv miedzy netto a VAT??
    Od: bubbbbaaaaa <1...@w...pl__________WYWAL>

    Czesc
    czy sa dopuszczalne roznice w fv dotyczace przeliczania netto * stawke
    VAT np.

    3 * 7% VAT = 0,21

    czyli
    3+0,21=3,23

    czy takie roznice sa dopuszczalne??
    czesto wynikaja one z faktu ze do programu fakturujacaco-magazynowego
    wprowadzane sa wagi z dokladnoscia do 3 miejsc po przecinku a na fv
    widac tylko dwa miesjca i policzone jest dobrze ale wyglada zle ;-(

    a co by bylo gdyby bylo tylko liczone zle. np. 3*7%VAT=0,20 czy
    zanizaloby VAT?
    czy cos mi grozi ze strony US, ale naprawde nie sa to duze kwoty..
    kilkanascie-kilkadziesiat fv w miesiacu gdzie moga sie zdarzyc takie
    pomylki.. groszowe.. max 1-2 grosze na fv??

    i czy sa jakies "normy" ustwowo-rozporzadzeniowe takich roznic??
    pozdr
    bubbaaa

  • 2. Data: 2004-03-08 14:35:08
    Temat: Re: dopuszczalne roznice w fv miedzy netto a VAT??
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Mon, 08 Mar 2004 15:00:22 +0100, na pl.soc.prawo.podatki, bubbbbaaaaa
    napisał(a):

> [...]
    > pomylki.. groszowe.. max 1-2 grosze na fv??
    >
    > i czy sa jakies "normy" ustwowo-rozporzadzeniowe takich roznic??

    Wyrzuć taki program do śmieci jak nie chcesz mieć kłopotów.
    Chyba, że pytasz jako programista - to naucz się zaokrągleń i innych
    rzeczy.
    --
    Mieczysław
    ----

  • 3. Data: 2004-03-08 14:44:18
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Mieczyslaw napisał:

    > [ciach}
    >
    > Wyrzuć taki program do śmieci jak nie chcesz mieć kłopotów. Chyba, że
    > pytasz jako programista - to naucz się zaokrągleń i innych rzeczy.

    Dobrze prawi. Do kosza z takim dziwadłem. Albo z programistą.
    Cena towaru musi byc w zł polskich. A te nie maja jednostek poniżej
    setnych. W przeliczeniach mozna sobie ustawic i 10 miejsc po przecinku,
    ale na ostatecznym dokumencie księgowym muszą byc złote i grosze i nic
    ponadto.

    Swoją drogą - ja rozumiem że sie stosuje wagi i z 10 miejscami po
    przecinku to wyliczania rozchodów, zuzycia i paru innych rzeczy.
    Ale do ustalania ceny sprzedaży? Co się stanie jak sie je zaokrągli do
    grosza w dół lub w gorę? Świat się zawali?

    A jak ceny sa takie małe że zaokrąglenie do pełnych gorszy podnosi cenę
    np. o 100% to trzeba dac cenę na tone, 1000szt, worek albo garść
    standardową a nie na sztukę ;-).

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2004-03-09 11:09:22
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Maddy wrote:

    > Dobrze prawi. Do kosza z takim dziwadłem. Albo z programistą.

    Spokojnie madziu spokojnie...
    Moze czlowiek troche zle relacjonuje jegoprzypadek.

    Co do zasady roznice wynikajace z zaokraglen sa NIEUNIKNIONE
    i nie ma sily, by na ogol "krzyzowka sie zgodzila.
    roznca do trzech groszy jest "czesto spotykana"

> [...]
    > setnych. W przeliczeniach mozna sobie ustawic i 10 miejsc po przecinku,
    > ale na ostatecznym dokumencie księgowym muszą byc złote i grosze i nic

    Wlasnie dlatego jesli mamy np jene 30 gr to 7% VAT od tego jest 2 gr

    i jesli sprzedanmy 10 szt to mamy 3 zl plus 0,2 VAT = 2,2

    lecz 7% z 3 to niejest 0,2 a 0,22.

> [...]
    >
    > A jak ceny sa takie małe że zaokrąglenie do pełnych gorszy podnosi cenę
    > np. o 100% to trzeba dac cenę na tone, 1000szt, worek albo garść

    No a jak wyliczyc VAT od pudelka zapalek za 20 gr netto
    i co zrobic, gdy jedek klient chce jedno pudelko, a drugi 10 ?

    Oczywisce wg Twej rady ustalic cene za opakowanie (250 zapalek)
    na 25 zl... ale i tak sie krzyzowka nie zgodzi.
    ..
    gdy klient zakupi 1/250 paczki zapalek 1/ 200 kartona
    (nie pakietu a kartona 20 pakietow) papierosow 1/50 worka cukru i.t.d..

    Zreszta VAT naliczony przez kasy fiskalne tez praktyczine nigdy
    nie zgadza sie do grosza w raporcie miesiecnym z procentem od ceny netto

    sa dwa wyjscia.. wumowac wartosci netto i od tego liczyc VAT
    i brutto ine przejmujac sie, ze suma VAT sie nie zgadza
    (zgadza sie "krzyzowka na dole faktury") albo zumowac VAT
    i wtedy nie zgadza sie krzyzowka na dole...

    Ja wole ten pierwszy sposob, ale oba sa dopuszczalne..

    Boguslaw

  • 5. Data: 2004-03-09 23:49:09
    Od: "Atomek" <l...@p...WYTNIJ.onet.pl>

    Co do zasady:
    a) par.35 rozporzadzenia do ustawy VAT definuje co ma byc na fakturze.
    Jak z niego wynika VAT nalezny nie jest suma podatku od kazdej pozycji.
    Nie ma tez obowiazku umieszczania kwoty podatku przy kazdej pozycji faktury.

    b) w ustepie 3 par.35 okreslono przypadki w ktorych na fakturze wogole moze
    nie byc obliczonego podatku VAT.
    np. takie pudelko zapalek za 20gr

    c) fiskalny raport okresowy jest suma raportow dobowych i z oczywistych
    powodow podatek od lacznej sprzedazy miesiecznej nie bedzie rowny
    sumie podatkow z poszczegolknych raportow dobowych

    d) urzadzenia fiskalne zawsze licza podatek od Brutto a nie od netto

    Atomek

  • 6. Data: 2004-03-09 23:56:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 9 Mar 2004, bosz wrote:

> [...]
    [...]
    >+ >>> Czesc czy sa dopuszczalne roznice w fv dotyczace przeliczania netto
    [...]
> [...]
    >+
    >+ Spokojnie madziu spokojnie...
    >+ Moze czlowiek troche zle relacjonuje jegoprzypadek.

    Ależ nie. Relacjonuje szczegółowo: program liczy "z tysięcznymi"
    skutkiem czego uwzględnia zaokrąglenia "niewidoczne" na f-rze.
    Tego nie ma prawa robić !

    >+ Co do zasady roznice wynikajace z zaokraglen sa NIEUNIKNIONE

    Owszem.

    >+ i nie ma sily, by na ogol "krzyzowka sie zgodzila.

    Owszem, szczególnie wobec istnienia kilku algorytmów wyliczania
    VAT - ale *przepisowego* wyliczania !

> [...]
    >+
    >+ i jesli sprzedanmy 10 szt to mamy 3 zl plus 0,2 VAT = 2,2

    Nie ma takiej możliwości.
    Możesz przytoczyć przepis który ci pozwala na takie wyliczenie ?
    No... w sumie... eureka: wpisać 10 pozycji po 1 sztuce !!
    ;)

    >+ lecz 7% z 3 to niejest 0,2 a 0,22.

    Ano. Ale jeśli ma jedną pozycje z 10 szt to tam MUSI być 0,22.
    Oczywiście suma VATów :) wcale nie musi dać VATu od sumy, ale
    to już będzie "przepisowe".

    [...]
    >+ > A jak ceny sa takie małe że zaokrąglenie do pełnych gorszy podnosi cenę
    >+ > np. o 100% to trzeba dac cenę na tone, 1000szt, worek albo garść
    >+ > standardową a nie na sztukę ;-).

    Popieram !
    Nie wiem czy "garsci standardowej" nie da się zaskarżyć z ustawy
    o miarach, ale z p. widzenia VAT jest to perfekcyjny zapis ;)

    >+ No a jak wyliczyc VAT od pudelka zapalek za 20 gr netto
    >+ i co zrobic, gdy jedek klient chce jedno pudelko, a drugi 10 ?

    Normalnie. Jeden ma 4 grosze VATu, drugi 44 (i jest o 4 grosze
    stratny :]).

    >+ Oczywisce wg Twej rady ustalic cene za opakowanie (250 zapalek)
    >+ na 25 zl... ale i tak sie krzyzowka nie zgodzi.

    Ale nikt nie wymaga "zgodzenia się krzyżówki" !
    Tylko program nie ma prawa twierdzić że od 20 groszy VATu należy
    się groszy 5 (dlatego że cena faktycznie odczytana to 20,49 gr)

    >+ ..
    >+ gdy klient zakupi 1/250 paczki zapalek 1/ 200 kartona
    >+ (nie pakietu a kartona 20 pakietow) papierosow 1/50 worka cukru i.t.d..

    ...kropli benzyny... ("nakapejcie mi tu flaszka, panocku !")

    >+ Zreszta VAT naliczony przez kasy fiskalne tez praktyczine nigdy
    >+ nie zgadza sie do grosza w raporcie miesiecnym z procentem od ceny netto

    Nie powinien :)
    Ale patrz wyżej.

> [...]
    >+ (zgadza sie "krzyzowka na dole faktury") albo zumowac VAT
    >+ i wtedy nie zgadza sie krzyzowka na dole...

    ...bądź też trzeci, liczyć od brutta :)

    >+ Ja wole ten pierwszy sposob, ale oba sa dopuszczalne..

    Tyle że jego program stosuje czwarty: od "ceny w miligroszach" :]
    Co prawda ja się zgłaszałem że spisuję algorytmy, niemniej
    IMO *ten* nie jest prawidłowy :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 7. Data: 2004-03-10 00:30:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 10 Mar 2004, Atomek wrote:
    [...]
    >+ d) urzadzenia fiskalne zawsze licza podatek od Brutto a nie od netto

    ...co takoż wolno robić na fakturach :) (a na takich które są
    odzwierciedleniem już wystawionego paragonu wręcz nie wypada
    robić inaczej :))

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)