  • 1. Data: 2004-03-08 14:03:49
    Temat: VAT7, ewidencja zakupow VAT i KPiR - odliczenie VATu w kolejnym miesiacu
    Od: "Maly" <m...@p...com>

    Jesli kupilem towar i mam fakture wystawiona w styczniu to moge ja rozliczyc
    w styczniu i nie ma wtedy problemu. VAT7, ewid. zakupow VAT i KPiR - za
    miesiac styczen - beda posiadaly odpowiednie wpisy.

    Jesli jednak fakture ta bede chcial rozliczyc w deklaracji VAT7 za miesiac
    luty to powinna ona trafic za styczen czy za luty do KPiR oraz ewid. zakupow
    VAT?

    Pozdrawwaim!

  • 2. Data: 2004-03-09 00:08:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 8 Mar 2004, Maly wrote:
    [...]
    >+ Jesli jednak fakture ta bede chcial rozliczyc w deklaracji VAT7 za miesiac
    >+ luty to powinna ona trafic za styczen czy za luty do KPiR oraz ewid. zakupow
    >+ VAT?

    Co do EZ to o ile mnie pamięć nie myli to ma ona "zapewnić prawidłowe
    wyznaczenie podatku" czy jakoś tak :), czyli... pisać w tym miesiącu
    w którym rozliczysz.
    A KPiR... to ja cię muszę przeprosić, ale bez przyczepienia się nie
    obejdzie: ty myslisz że tu wróżki urzędują ?
    Błąd. Ja np. nie mam zielonego pojecia czy ty stosujesz wpisywanie
    "w kolejności napływu" (uzupełnionego o *wybrane* zdarzenia, takie
    jak przyjęcie towaru handlowego bez dokumentu zakupu) czy w kolejności
    zdarzeń gospodarczych !
    Przecież minister zostawił ci wybór... ("pod warunkiem" oczywiście !)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2004-03-09 09:39:00
    Od: "Maly" <m...@p...com>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...
> [...]
    > zdarzeń gospodarczych !
    > Przecież minister zostawił ci wybór... ("pod warunkiem" oczywiście !)

    Zalamales mnie, czasammi wydaj mi sie, ze troche juz rozumiem o co chodzi w
    tej calej ksiegowosci, ale prawde mowiac nie wiem o czym piszesz:) Dzieki za
    uswiadomienie mi, ze jeszcze spooooooro przede mna.
    Pozdrawaim,
    Marcin

  • 4. Data: 2004-03-09 23:43:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 9 Mar 2004, Maly wrote:
    >+ Zalamales mnie,

    ...no i znowy cykliści winni ;) ...

    >+ ale prawde mowiac nie wiem o czym piszesz:)

    Rzuć okiem na sąsiednie wątki i googla przesłuchaj na ową okoliczność :)
    Sprawa jest prosta: jeśli prowadzisz księgę jako "podstawowy" zapis
    dokumentacyjny to wpisów dokonujesz "na bieżąco". Ale *jeśli* prowadzisz
    ewidencje, bądź *jeśli* powierzyłeś prowadzenie KPiR biuru rachunkowemu
    (to trzeba zgłosić do US) co pociąga za sobą konieczność prowadzenia
    ewidencji :) - to *wtedy* możesz wypełniać KPiR "do 20. następnego
    miesiąca" (a dokładniej minister zapisał "w terminie zapewniającym
    prawidłowe rozliczenie" :)) i *wtedy* obowiązuje cię zapis chronologiczny,
    czyli dane przed wpisaniem trzeba posortować po datach "zdarzeń
    gospodarczych" (a to nie muszą być np. daty otrzymania faktur, tylko
    wcześniejsze :)).
    Wyłożyłem się jaśniej ? :)
    Szczegóły w rozp. ds. KPiR (tam np. jest konieczność wpisywania
    sprzedaży "nie póżniej niż przed rozpoczęciem sprzedaży dnia następnego"
    i inne takie oraz par. 30 i 31 opisujące kiedy można "raz na miesiąc" :))

    >+ uswiadomienie mi, ze jeszcze spooooooro przede mna.

    ...nic się nie martw. Lada dzień zaczniesz wpadać na tym iż postępujesz
    źle, bo wg przepisów które obowiązywały 2 tygodnie temu a dziś są
    już stare :[

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 5. Data: 2004-03-10 16:18:39
    Od: "Maly" <m...@p...com>

    Podsumowujac, jesli ksiege prowadze sam (o zgrozo:-) i dodatkowo prowadze
    ewidecje VAT to wtedy ksiege wypelniam do 20 kolejnego miesiaca wg
    kolejnisci zdarzen gospodarczych.

    W takim przypadku, faktura za styczen powinna trafic do styczniowego
    miesiaca w KPiR.
    W ewidanecji zakupow VAT mozna ja wpisac:
    1) tez w styczniu i rozliczyc w styczniu w VAT7
    2) wpisac w lutym i rozliczyc w lutym w VAT7

    Dobrze tak bedzie?
    Wielkie dzieki za pomoc,
    Marcin

  • 6. Data: 2004-03-10 22:23:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 10 Mar 2004, Maly wrote:

    >+ Podsumowujac, jesli ksiege prowadze sam (o zgrozo:-) i dodatkowo prowadze
    >+ ewidecje VAT to wtedy ksiege wypelniam do 20 kolejnego miesiaca wg
    >+ kolejnisci zdarzen gospodarczych.

    Ściślej: *wolno* ci :)

    >+ W takim przypadku, faktura za styczen powinna trafic do styczniowego
    >+ miesiaca w KPiR.

    IMO tak. Zastrzegam że stanowisko Maddy również ma mocne podstawy...
    czyli *jeśli* z jakiegoś powodu nie wpiszesz to nie widać podstaw
    żeby się czepiać :), ale zasadą powinien być wpis "z datą wystąpienia".
    W przypadku kiedy z jakichś powodów wpisuję póżniej (a co, nie mogłem
    f-ry wystawionej 31.I otrzymać pod 10 lutego kiedy to PIT sporządziłem ??)
    to wpisując takie "spóźnione" f-ry wpisuję je zachowując chronologię
    (czyli posortowane wg dat i przed "właściwymi" z kolejnego miesiąca).

    >+ W ewidanecji zakupow VAT mozna ja wpisac:
    >+ 1) tez w styczniu i rozliczyc w styczniu w VAT7
    >+ 2) wpisac w lutym i rozliczyc w lutym w VAT7

    "to zależy". Zależy kiedy otrzymałeś !
    Możesz "uznać do VATu" jako rzeczono: "w miesiącu otrzymania lub
    następnym". No, chyba że to f-ra "szczególna" :[, np. za telefon
    czy gaz...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)