  • Data: 2005-12-21 09:02:30
    Temat: Re: dochód zero zł w listopadzie
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 12/21/2005 9:34 AM, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > [...]
    >

    > +++
    > Art. 23.
    > 1. Nie uważa się za
    > koszty uzyskania przychodów:
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^[1]
    > [...]
    > 20) wierzytelności odpisanych jako nieściągalne,
    > z wyjątkiem takich wierzytelności nieściągalnych,
    > ^^^^^^^^^^^[2]
    > które uprzednio na podstawie art. 14 zostały zarachowane
    > jako przychody należne[4] i których nieściągalność
    > została uprawdopodobniona,
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^[3]
> [...]

    Na poparcie tezy, że należności spisuje się w koszty a nie koryguje
    przychody można przytoczyć art. 14 ust 2 pkty 7-7e, który nakazuje
    zaliczyć do przychodów należności zaliczone uprzednio do KUP.
    Tak więc należności spełniające warunki zaliczenia do NKUP wpisuje się w
    koszty. Jakie to warunki? Jest spora różnica pomiędzy KPiR i KH: w
    przypadku KPiR należności można odpisać w koszty tylko na podstawie pkt
    20 w powiązaniu z ust. 2, w przypadku KH w grę wchodzi jeszcze pkt 21 w
    powiązaniu z ust. 3. I tak w przyadku KH wierzytelności można odnieść w
    koszty już w momencie skierowania do egzekucji (oczywiście wcześniej
    musi być zawiązana rezerwa) natomiast w przypadku KPiR spisać można
    dopiero po otrzymaniu od komornika postanowienia o nieściągalności.
    Zakładając typowow, że Hikimori San rozlicza się KPiR odpowiedź na
    pytanie brzmi: jeżeli masz postanowienie komornika o nieściągalności to
    wisujesz wartość netto naleśności w koszty, w przeciwnym przypadku nic
    nie robisz.

    --
    gefragt