    From: "owl" <a...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: dochód poniżej 100 zł jako prezent?
    Date: Thu, 28 Dec 2006 10:43:20 +0100

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0612280914000.2932@athlon64...

    > Może wszyscy są zadowoleni :)

    to ja już wiem jak to jest rozwiązane u konkurencji: "prezent" otrzymują
    "pracownicy", których pracę da się natychmiast skontrolować, bądź nie trzeba
    ich kontrolować, a pieniądze można wypłacić do ręki natychmiast po jej
    zakończeniu. Ci "pracownicy" nawet nie zdają sobie sprawy z tego, że
    "pracują", może nawet osoba, wręczająca prezent celowo mówi że to taki
    prezent/upominek w podziękowaniu od firmy.
    Dlatego trudno tu o osoby nieżyczliwe.
    u mnie niestety część tych "pracowników" będzie rekrutowana przez Internet,
    ich praca skontrolowana, a pieniądze przelane na konto tydzień później. w
    tym czasie "pracownik" może się czuć nieco oszukany, bo nie dostał żadnego
    papierka, pracę wykonał, a pieniądzę może przyjdą, może nie. więc
    prawdopodobieństwo znalezienia się osoby "nieżyczliwej" zdecydowanie
    większe.
    będę więc chyba stosowała obie metody w zależności od możliwości wypłacenia
    pieniędzy. prezenty - jeśli mogę to zrobić natychmiast i do ręki, umowy o
    dzieło - w drugim przypadku.

    jeszcze jedno zatem pytanie, żeby się upewnić: czy gotówka może być uznana
    za prezent? czy muszę to zastąpić choćby bonami do zrealizowania w sklepie?

    > No na to pytanie przecież nikt inny nie zna odpowiedzi - a przynajmniej
    > jeśli stan jest taki ze US nie ma jak sprawdzić, to skąd my mielibyśmy
    > mieć taką możliwość? :)
    >
    > pzdr, Gotfryd

    jeżeli Urząd podczas kontroli przegląda tylko dokumenty księgowe, to ok. nie
    znajdą dowodów, ale jeśli zajeliby się dokumentami tworzonymi dla klienta,
    procesem tworzenia tych dokumentów, to nie widzę możliwości przegapienia
    czegoś takiego. chociaż nie sądzę, żeby chciało im się w tym grzebać.

    dzięki i pozdrawiam
    owl